Kolejne przedsiębiorstwo na progu NewConnect
- Utworzono: środa, 10, październik 2012 09:48
Wczorajszą decyzją zarządu GPW do obrotu wprowadzone zostały instrumenty spółki, o której planowanym debiucie pisaliśmy kilka dni temu. O kim mowa?
Chodzi o Macro Games S.A. Jej instrumenty zostały wprowadzone do alternatywnego obrotu, tak więc debiut – najprawdopodobniej – jest tylko kwestią czasu.
Przedsiębiorstwo zostało zawiązane 11 kwietnia 2011 roku. Emitent swoją działalność prowadzi na rynku nowych technologii w segmencie gier i elektronicznej rozrywki. Spółka inwestuje w portale z tematyki gier oraz realizuje projekty przeznaczone dla społeczności graczy, dla których w głównej mierze przeznaczone są produkty i usługi Macro Games S.A. Co więcej, przyszły debiutant trudni się m.in. elektroniczną dystrybucją oprogramowania, produkcją i lokalizacją gier, a także działalnością inwestycyjną w innowacyjne projekty. Warte odnotowania jest to, ze Emitent współpracuje z firmą Electronic Arts Inc., jednym z największych producentów gier na świecie, dla której wprowadza gry na platformę cyfrowej dystrybucji – „Origin”.
To właśnie tworzenie serwisów internetowych, które poświęcone są tematyce gier komputerowych i elektronicznej rozrywce, przejmowanie istniejących projektów oraz ich rozbudowa, a zarazem budowanie największej społeczności graczy w Polsce, jest ważną częścią działalności Spółki. Obecnie Emitent posiada sześć portali internetowych i społecznościowe, poświęconych m.in. grom Counter-Strike, MineCraft oraz Tibia.
Na podstawie własnych projektów Macro Games tworzy również gry internetowe, głównie z gatunku MMOG oraz MMORPG. Produkty te działać będą w modelu biznesowym Free to Play, czyli takim, w którym przychód generowany będzie głównie przez zakup dodatków przeznaczonych do rozgrywek.
Subskrypcja prywatna obejmowała 250 tys. akcji serii B, każda o nominale równym 0,1 zł. Instrumenty te były jednak obejmowane po cenie emisyjnej w wysokości 2 zł, co oznacza, że Emitent pozyskał 500 tys. zł, z czego koszty netto emisji sięgnęły 208 tys. zł.
Strategia rozwoju
Głównym celem strategicznym Spółki jest dalszy rozwój obecnie posiadanych projektów oraz zwiększenie ich ilości. Dodatkowo Macro Games planuje ekspansję niektórych projektów na rynki zagraniczne i w ciągu najbliższych lat znaleźć się w czołówce wśród polskich firm z branży gier i elektronicznej rozrywki.
Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku Emitent wygenerował 1,62 mln zł przychodów ze sprzedaży i zysk netto na poziomie 18 tys. zł.
Instrumenty wprowadzone do obrotu:
- 15,000,000 akcji serii A,
- 250,000 akcji serii B.
Wszystkie o jednostkowej wartości nominalnej w wysokości 0,1 zł.
Zadania Autoryzowanego Doradcy pełni IPO Doradztwo Strategiczne S.A.
Pełna treść Dokumentu Informacyjnego dostępna jest tutaj.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2372 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki