Pompy ciepła z pozwoleniem na debiut
- Utworzono: piątek, 31, październik 2014 09:56
Giełda wprowadziła do obrotu akcje serii B Geo-Term S.A. Już wkrótce instrumenty Emitenta zadebiutują więc na NewConnect.
Geo-Term Polska to firma, która funkcjonuje na rynku instalacji pomp ciepła. W Dokumencie Informacyjnym określono tę część jako rynek odnawialnych źródeł energii. Spółka zajmuje się przede wszystkim sprzedaż i montażem gotowych węzłów cieplnych, które pracują w oparciu o pompy ciepła produkowane przez szwedką firmę NIBE A.B. W ofercie Emitenta znajduje się także kompleksowy proces realizacji inwestycji – już od powstania koncepcji poprzez przygotowanie projektów budowlanych i geologicznych, pomoc w uzyskaniu finansowania, wykonawstwo i uruchomienie instalacji, aż po opiekę serwisową.
Oferowane instalacje stanowią w pełni wystarczalne źródło cieplna. Mogą one jednak współpracować także z kolektorami słonecznymi, kotłami elektrycznymi, gazowymi, olejowymi, węglowymi czy kotłami na biomasę.
Od początku swej działalności, czyli od marca 2003 roku, Geo-Term zainstalował już 200 pomp ciepła, o łącznej mocy grzewczej rzędu 6 tys. kW. Dodajmy, że główną część klientów Spółki stanowią klienci instytucjonalni, którzy w 2013 roku odpowiadali za 71 proc. obrotów.
Emitent nie dokonywał oferty nowych papierów. W czerwcu tego roku dotychczasowi akcjonariusze Spółki dokonali sprzedaży części swych akcji. Zbyto 3200 papierów, które sprzedano dziewięciu osobom, w tym Animatorowi Rynku, za 7 zł za sztukę.
Dodajmy jednak, że w poprzednim roku Spółka przeprowadziła subskrypcję 71.550 papierów serii B, które teraz będą przedmiotem obrotu na NewConnect, za kwotę 500.850 zł.
W 2013 roku Spółka wygenerowała 3,2 mln zł obrotu, co przełożyło się na 137 tys. zł EBIT, 162 tys. zł EBITDA oraz 81 tys. zł zysku netto. Po sześciu miesiącach tego roku Geo-Term ma 960 tys. zł przychodów, 15 tys. zł straty operacyjnej, 6 tys. zł straty EBITDA i 30 tys. zł straty netto. Emitent zwraca jednak uwagę na pewną sezonowość jego działalności – zwykle finalizacja prac inwestycyjnych następuje bowiem dopiero w czwartym kwartale.
Strategia rozwoju
Emitent dostrzega duży potencjał w rynku odnawialnych źródeł energii, głównie w zakresie rynku pomp ciepła w Polsce. Strategia Spółki na najbliższe trzy lata składa się z dwóch etapów. W pierwszym z nich, obejmującym 2014 i 2015 rok, Geo-Term planuje inwestycje w zwiększenie mocy produkcyjnych (kupno nowej wiertnicy), a także utworzenie dwóch oddziałów sprzedażowych w województwie mazowieckim i dolnośląskim. W drugim etapie, zaplanowanym na 2016 i 2017 rok, firma zamierza dalej zwiększać moce produkcyjne, utworzyć dwa kolejne oddziały, tym razem w województwie podkarpackim i wielkopolskim, a także wdrożyć kampanię reklamową za pośrednictwem wybranych mediów.
Do obrotu wprowadzono:
- 71.550 akcji serii B, o wartości nominalnej 0,1 zł każda.
Pełen Dokument Informacyjny znajduje się tutaj.
Funkcję Autoryzowanego Doradcy pełni Prometeia Capital Sp. z o.o.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2398 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki