• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Niższe przychody Telestrady

Akcjami Telestrady S.A. nie można dziś handlować, bo zostały one zawieszone z powodu nieprzekazania w terminie raportu za trzeci kwartał. Ten obowiązek Spółka spełniła jednak wczoraj wieczorem, więc można oczekiwać, że jutro obrót nimi zostanie wznowiony. Jakie wyniki wykazano?

Dodajmy, że w skład grupy wchodzi jeszcze Infotel Service Sp. z o.o. oraz Niezależny Operator Międzystrefowy Sp. z o.o. Emitent konsoliduje jednak wyniki tylko pierwszego z nich, NOM Sp. z o.o. będzie objęta konsolidacją dopiero od początku czwartego kwartału.

W samym trzecim kwartale tego roku skonsolidowany obrót Telestrady wyliczono na 6,5 mln zł, co oznacza poziom niższy o około 22 proc. r/r. Dzięki temu, że zredukowano jednocześnie koszt sprzedanych produktów, towarów i materiałów, to marża brutto na sprzedaży wzrosła z 62,2 do 62,5 proc. (wynik brutto ze sprzedaży spadł z 3,13 do 2,43 mln zł). Zarząd komentuje, że na uzyskane rezultaty wpływ miały koszty due dilligence i przejęcia NOM Sp. z o.o., wliczając w to m.in. koszty doradztwa prawnego i transakcyjnego. Zanotowano także dodatkowe koszty związane z tworzeniem własnych biur sprzedażowych (są one rozliczane bezpośrednio w koszty sprzedaży, a nie przez rozliczenia międzyokresowe). Dodajmy, że na koniec września aktywnie działało 10 biur. Wynik operacyjny i netto okazały się słabsze niż przed rokiem. Ten pierwszy zmalał z 1,1 mln do 333 tys. zł, a drugi z 679 do 58 tys. zł. Różnica na poziomie netto wynikała przede wszystkim ze sporych kosztów finansowych (wzrost ze 162 do 249 tys. zł), które w trzecim kwartale stanowiły aż 75 proc. wygenerowano EBIT wobec 15 proc. przed rokiem.

Po doliczeniu rezultatów z dwóch poprzednich kwartałów, Grupa ma w tym roku przychody na poziomie 20,2 mln zł wobec 25,6 mln zł przed rokiem. Niższe są także wyniki – zarobek operacyjny zmalał z 3,06 do 1,9 mln zł, wynik netto z 2,1 do 1,2 mln zł. Wraz z nimi, stopniały również marże – EBIT z 12 do 9,4 proc., a netto z 8,4 do 5,9 proc.

Zarząd komentuje, że w trzecim kwartale dalszy spadek przychodów był spowodowany migracją klientów, który na koniec analizowanego okresu zaczął być wyrównywany nowymi uruchomieniami. W raporcie podano, że Spółka prowadzi „procedurę konwersji usług dla klientów z modelu opartego o hurtową sprzedaż na liniach kablowych Orange (tzw. WLR) na model oparty o usługi sieci komórkowych”. W efekcie stosowanych czasowych promocji dla klientów, którzy decydują się na zmianę modelu usługi, generowane przychody są czasowo ograniczane, co widoczne będzie w obrotach. Emitent spodziewa się jednak, że dzięki temu wzrośnie rentowność, a także zmaleje ryzyko odejść do innych operatorów. Zarząd ocenia, że wyniki przeprowadzanej konwersji powinny być widoczne po około sześciu miesiącach od przejścia na nowe usługi.

Po dziewięciu miesiącach Grupa notuje 3,7 mln zł dodatniego cash flow, co jest niewątpliwie dobrą informacją.

W raporcie podano, że w czwartym kwartale Telestrada postawi głównie na dalsze zwiększanie efektywności bazy sprzedażowej usług detalicznych, a także dokona eliminacji niektórych, nieefektywnych biur sprzedażowych. Jednocześnie położy nacisk na te, które działają obecnie najlepiej. Sporym wyzwaniem będzie także szybkie i efektywne skonsolidowanie operacyjne przejętego podmiotu, a także rozpoczęcie konwersji abonentów tej firmy na model operaty o sieci komórkowe. Spółka widzi jednak spory potencjał w sprzedaży nowych usług abonentom Niezależnego Operatora Międzystrefowego Sp. z o.o., którzy „obecnie użytkują jedynie proste usługi telefoniczne”.

Telestrada to operator telekomunikacyjny, który działa w obszarze usług biznesowych i domowych. Działa głównie w dwóch segmentach telekomunikacyjnych – standardowych i inteligentnych usług telekomunikacyjnych. Inteligentne usługi to systemy kierowania połączeń infolinii 801,800, systemy kierowania połączeń z geolokalizacją, nagrywaniem rozmów, inteligentnymi interaktywnymi systemami informacyjnymi, systemami masowych powiadomień głosowych i smsowych.

Jacek Jarosz

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Gorące tematy

Drago wprowadza nowości ...
DRAGO entertainment aktualizuje demo Food ...
JR HOLDING pozyskuje 24 ...
Spółka JR HOLDING ASI poinformowała o ...
SDS Optic S.A. zakończył ...
SDS Optic S.A. zakończyła I Etap badań ...
JR Holding angażuje się ...
Rozwijane od kilku lat przez Kubę ...
MONITI, aplikacja do ...
Najnowsza inwestycja JR Holding to ...
Współprace stymulują ...
Spółka GAMIVO w 2022 roku postawiła m.in. ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.