• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI2%
Bezrobocie5.9%
PKB5.2%
Stopa ref.1.5%
WIBOR3M1.70%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
Debiut: SPYROSOFT (SPR) Kurs: 33,50235,05% Kupno: PKC Sprzedaż: 30,00
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Carbon Studio debiutuje na NewConnect

Carbon Studio, pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie dewelopmentu gier dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), dołączyło do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Do obrotu trafiło 1.167.500 akcji serii A, 107.500 akcji serii B oraz 127.500 akcji serii D, o wartości nominalnej 0,10 zł każda. W procesie wprowadzenia akcji do obrotu spółkę wspierał autoryzowany doradca Equity Advisors sp. z o.o. sp.k. Carbon Studio jest 376 spółką notowaną na NewConnect i 15-stym debiutem na tym rynku w 2019 roku. 

- Dziś zrealizowaliśmy jeden z naszych najważniejszych celów – dołączyliśmy do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Uroczystość debiutu to ukoronowanie naszej pracy, jaką włożyliśmy w rozwój naszej spółki przez lata działalności. Weszliśmy na giełdę, aby zwiększyć wiarygodność firmy w oczach inwestorów i instytucji finansowych. Dołożymy wszelkich starań, aby nie zawieść ich oczekiwań – mówi Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio – 2019 rok jest dla nas przełomowy. W maju przeprowadziliśmy publiczną emisję akcji, w ramach której pozyskaliśmy od inwestorów 2,7 mln zł brutto. Dziękujemy im za zaufanie. Zgodnie z zapowiedziami, środki przeznaczamy na realizację celów emisyjnych, które w naszej ocenie doprowadzą do zwiększenia skali naszego biznesu i zaowocują dalszym, dynamicznym rozwojem Carbon Studio – dodaje Błażej Szaflik.

Głównym celem emisyjnym spółki jest  produkcja nowej gry z gatunku VR Fantasy opartej na globalnej marce – Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, ikony wśród gier w świecie fantasy, stworzonej przez Games Workshop. Gra Carbon Studio osadzona w świecie Warhammera będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR-owych na przełomie 2020/2021. – Według naszej wiedzy, tworzona przez nas gra będzie pierwszą tego typu produkcją osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości, co znacznie zwiększa szansę na wysoką ekspozycję podczas premiery gry – informuje Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio.

Na realizację projektu Carbon Studio przeznaczy 2,1 mln zł, z czego 1,8 mln zł pochodzi z emisji akcji. Pozostała kwota sfinansuje produkcję gry, która jest kontynuacją cyklu The Wizards oraz działania marketingowe związane z promocją wspomnianych tytułów. Ponad 140 tys. zł z IPO spółka przeznaczyła na rozwój i zakup narzędzi wspomagających pracę zespołu.

Carbon Studio działa na dynamicznie rosnącym rynku VR, który coraz mocniej zaznacza swoją obecność w branży gier wideo. – Dziś wirtualna rzeczywistość znacząco zwiększa swoje zasięgi wśród różnych grup odbiorców. Konsumentem gier VR-owych jest gracz casualowy, który wymaga od deweloperów dużej precyzji, co dla nas jest bardzo pozytywnym zjawiskiem. Dbamy o najwyższą jakość naszych produktów, o czym świadczą m.in. oceny  uzyskane na Metacritic, czyli  portalu agregującym recenzje mediów, na którym uzyskaliśmy 80/100 punktów oraz wysokie oceny graczy, którzy przyznali nam 85 proc. pozytywnych komentarzy na Steamie – informuje Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio. 

Na przestrzeni ostatnich miesięcy bardzo dobrze na rynku VR-owym wypadła premiera gogli Oculus Quest, na których dostępny jest najbardziej znany tytuł Carbon Studio – The Wizards. W kilka godzin po udostępnieniu gry na OQ spółka odzyskała wszystkie środki, zainwestowane w porting (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces jej wydania) gry. –  Oculus Quest składa się z gogli i kontrolerów ruchu. Urządzenie dostosowuje się do każdych warunków, można z niego korzystać wszędzie. Quest otwiera możliwości chodzenia, pochylania się i kucania. Wbudowane czujniki przenoszą ruchy gracza do rzeczywistości wirtualnej i zapewniają monitorowanie w pełnym zasięgu – niezależnie od tego, w którą stronę patrzy. Wszystkie te czynniki udowadniają, że VR będzie rozwijać się coraz szybciej i coraz szerzej – dodaje Karolina Koszuta.

Rynek urządzeń VR-owych dynamicznie rośnie – w 2016 roku dostępnych było ok. miliona sztuk takich urządzeń, głównie PlayStation VR, obecnie ich liczba wzrosła do ok. 16 milionów, a prognozy na 2021 rok zakładają podwojenie tej liczby. 

W okresie od lipca do września 2019 roku spółka wypracowała blisko 0,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do 0,18 mln zł przychodów netto w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wypracowany w trzecim kwartale br. zysk netto wyniósł 0,53 mln zł. Narastająco po trzech kwartałach spółka osiągnęła ponad 1,5 mln zł przychodów netto oraz ponad 1 mln zł zysku netto. Na dzień 30 września br. posiadane przez spółkę środki pieniężne wynosiły blisko 3,3 mln zł. 

Carbon Studio 

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 85 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu br. studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.  

Carbon Studio powstała w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.  

 

(Carbon Studio)

Adam Witczak

Gorące tematy

Cherrypick Games ...
Cherrypick Games, notowany na NewConnect ...
SONKA z przychodami 2,73 ...
SONKA, notowana na NewConnect spółka ...
Robinson Europe ...
Robinson Europe S.A., Spółka notowana na ...
Movie Games wzmacnia ...
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Movie ...
Art Games Studio i gra ...
Art Games Studio, notowany na NewConnect ...
ECC Games ma umowę z ...
ECC Games SA, producent gier i symulatorów ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Web S.A. Nr KRS 0000358027
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
  • +48 22 5078899

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.