Outdoorzy odnotowują znaczący wzrost zysku i przychodów
- Utworzono: piątek, 20, wrzesień 2019 07:26
Outdoorzy S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, miała prawie 207 tys. zł zysku netto po trzech kwartałach roku obrotowego 2018/2019, a jej przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 6.331 tys. zł. Spółka stawia na rozwój technologiczny i zwiększa swoje powierzchnie magazynowe.
Outdoorzy S.A. wypracowała w 3 kw. roku obrotowego 2018/2019 ponad 15 tys. zł zysku netto przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 1.970 tys. zł. W tym samym kwartale poprzedniego roku obrotowego Emitent zanotował stratę netto w kwocie 34 tys. zł, a jego przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 1.151 tys. zł. Tegoroczny wynik finansowy oznacza wyraźną poprawę rentowności przy ponad 70% wzroście przychodów. Narastająco, po trzech kwartałach roku obrotowego 2018/2019 zysk netto Spółki wynosi blisko 207 tys. zł wobec 8 tys. zł straty netto w poprzednim roku, a przychody netto ze sprzedaży zwiększyły się do 6.331 tys. zł z 4.213 tys. zł rok wcześniej. Zarząd Outdoorzy S.A. jest niezwykle zadowolony z osiągniętych wyników finansowych i dąży do tego, aby zysk netto za cały rok obrotowy był możliwie jak najwyższy.
„W dużej mierze na dobre wyniki finansowe ma wpływ rosnąca sprzedaż detaliczna. Udaje nam się to poprzez skuteczne działania marketingowe. Intensywnie pracujemy nad utrzymaniem dynamiki wzrostu sprzedaży, która zależy jednak także od niezależnych od nas czynników zewnętrznych. Optymistyczne jest to, że przed nami kwartał, w którym przychody mogą wzrosnąć dzięki nadchodzącym świętom i takim dniom jak Cyber Monday czy Black Friday.” - mówi Łukasz Golonka, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.
Spółka pracuje cały czas nad zwiększeniem zasięgu swojego sklepu internetowego i dotarciem z jego ofertą do odpowiednich grup klientów, co przełożyło się na wzrost przychodów ze sprzedaży online w segmencie B2C w 3 kw. roku obrotowego 2018/2019 o prawie 38% w odniesieniu do analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego. Emitent prowadzi skuteczne działania marketingowe, które uwzględniają ich stałą dywersyfikację oraz weryfikację, co w połączeniu z analizą sprzedaży i doborem produktów wprowadzanych do oferty umożliwia wzrost dostępności produktów, które znajdują się w kręgu zainteresowania konsumentów. Outdoorzy S.A. nadal poprawia również czas realizacji zamówień.
Emitent kontynuuje też prace nad platformą on-line, której uruchomienie zostało przesunięte na początek 2020 r. Spółka zwiększyła także swoje powierzchnie magazynowe i wynajęła dodatkowe pomieszczenia, aby móc zwiększać zatowarowanie i zapewnić klientom jeszcze sprawniejszą realizację zamówień. Zarząd Outdoorzy S.A. uważa, że podejmowane działania rozwojowe w wielu obszarach funkcjonowania Spółki przyczynią się do utrzymania bardzo wysokiej dynamiki poprawy wyników finansowych oraz budowania wartości.
„Sprzedaż detaliczna rośnie, bo udało nam się zoptymalizować pewne obszary oraz trafić z nowymi projektami. Wydajemy również więcej na reklamę i inwestujemy w kanały budujące sprzedaż oraz prowadzimy działania wizerunkowe m.in. testując współpracę z influencerami. Na początku przyszłego roku chcemy uruchomić nowy sklep internetowy. Powiększyliśmy też nasze powierzchnie magazynowe, co pozwoli nam usprawnić procesy logistyczne.” - dodaje Golonka.
Outdoorzy S.A. po raz pierwszy w historii wypłacili dywidendę. Akcjonariusze Spółki otrzymali dywidendę w wysokości 0,01 zł na akcję. Dzień ustalenia dywidendy przypadał na 28 czerwca 2019 r., a dzień jej wypłaty na 15 lipca 2019 r. W roku obrotowym 2017/2018 Spółka zanotowała zysk netto w kwocie 148 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 7.225 tys. zł.
Outdoorzy S.A. to Spółka notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r., działająca w branży e-commerce i prowadząca sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym w Polsce. Strategia rozwoju Spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Głównym akcjonariuszem Outdoorzy S.A. jest notowana na rynku NewConnect Spółka Robinson Europe S.A.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2523 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki