• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Rekordowy debiut i emisja akcji serii C Playmaker S.A. Nowe media epoki cyfrowej

23 lutego b.r. spółka PlayMakers S.A. (PMK) zadebiutowała na rynku NewConnect, a jej akcje na zamknięciu pierwszego dnia notowań podrożały o niemal 75 proc. Był to najlepszy debiut w tym roku i jeden z kilkunastu najlepszych od początku 2011 roku, w którym to okresie zadebiutowała ponad połowa spółek notowanych na rynku NewConnect.

Od początku marca b.r. PlayMakers S.A. planuje rozpocząć nową ofertę akcji serii C celem pozyskania od 0,5 do 1,0 mln zł na rozwój oferty programowej, ekspansję na rynki zagraniczne oraz sporządzenie analiz w zakresie utworzenia kanału tematycznego w cyfrowej telewizji naziemnej.

PlayMakers.tv jest platformą medialną skierowaną do środowiska cyberkulturowego – zarówno nastoletnich fanów gadżetów i gier, jak również starszych odbiorców, niewyobrażających sobie codziennej pracy i rozrywki bez współczesnych technologii, zafascynowanych fenomenami otaczającej nas cyberkultury. Działalność PlayMakers.tv skoncentrowana jest obecnie na produkcji i emisji cyklicznych programów (również w technologii 3D), prowadzonych przez znanych dziennikarzy branżowych. Oferta programowa obejmuje pięć bloków tematycznych: NET, GAME, POP, TECH, BIZ, zapewniając w każdym segmencie unikalny kontent najwyższej jakości oraz odrębną strategię promocyjną, uwzględniającą portale społecznościowe oraz crosspromocję z wybranymi serwisami tematycznymi i opiniotwórczymi blogerami branżowymi. Dzięki precyzyjnie stworzonemu modelowi biznesowemu, spółka zapewnia swoim odbiorcom bezpłatny dostęp do większości emitowanych treści. Jest to możliwe dzięki oparciu strategii przychodowej na szeroko pojętych źródłach reklamowych, często dotąd nie wykorzystywanych w internecie. Wyrazem tego jest między innymi nawiązanie współpracy z At Media – największym biurem reklamy mediów tematycznych w Polsce, działającym również na rynkach zagranicznych.

Sukces platformy PlayMakers.tv budowany jest w oparciu o uzupełniające się kompetencje zespołu w trzech kluczowych sektorach – strategii medialnej, technologii i pozyskiwania reklamodawców. Bogusław Białoskórski, Prezes Zarządu odpowiedzialny za strategię medialną, posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe związane z zarządzaniem projektami medialnymi (Radio Blue, Polskie Kino Familijne Waldemara Dzikiego) i internetowymi (pionierskie zlecenia realizowane dla telewizji publicznej i banków komercyjnych). Krzysztof Augustyn, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za technologię, dysponuje bogatym doświadczeniem z zakresu tworzenia projektów internetowych – między innymi wdrożył i nadzorował największy w Polsce serwis z zakresu gier komputerowych w ramach portalu Wirtualna Polska oraz nadzorował wdrożenie pionierskiego projektu streamingu wideo w technologii High Definition. Z kolei Maria Górecka-Warchoł, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialna za pozyskiwanie reklamodawców, pełniła między innymi funkcje Dyrektora Biura Reklamy TVP oraz Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego RMB Polska, pioniera na rynku reklamy kinowej w multipleksach. Uzupełnienie kadry zarządzającej w zakresie kompetencji dziennikarskich stanowi profesjonalny zespół redakcyjny, składający się z dziennikarzy i prowadzących z dużym doświadczeniem medialnym, współpracujących obecnie lub w przeszłości z wiodącymi mediami tradycyjnymi (TVP, Polsat, TV4, TVS, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Polityka, Newsweek, Przekrój, Forbes i inne).

Strategia i perspektywy rozwoju PlayMakers.tv spotkały się nie tylko z doskonałym przyjęciem inwestorów na giełdzie (rekordowy debiut na NewConnect w 2012 roku), ale znajdują także jednoznaczne poparcie w badaniach i tendencjach obserwowanych na polskim rynku mediów i reklamy.

Po raz pierwszy, ku zaskoczeniu mediów i polityków, swoją ogromną siłę pokazała uprzednio zidentyfikowana przez PlayMakers.tv, a dotychczas ignorowana przez większość komentatorów grupa docelowa tworzonej przez spółkę cyber- i technokulturowej platformy medialnej. Przez ostatnie tygodnie można było bowiem śledzić gorącą debatę publiczną wokół ustaw ograniczających wolność w internecie, która najpierw przetoczyła się przez Stany Zjednoczone (SOPA), a następnie Polskę i Unię Europejską (ACTA). W bezprecedensowym pojedynku internautów z rządami kilku państw, górą okazali się Ci pierwsi, skutecznie blokując kwestionowane rozwiązania prawne. Trudno wyobrazić sobie lepszy dowód aktywności i liczebności tej grupy odbiorców, która dotąd nie doczekała się żadnej jednorodnej platformy medialnej i komunikacyjnej.

Potwierdzeniu uległa także siła internetowych projektów medialnych. Rosnący udział segmentu mediów elektronicznych w komunikacji z odbiorcami obserwowany jest od kilku lat i nikt już nie kwestionuje tezy, że przyszłość mediów należy do internetu. W sieci zadebiutowały kolejne przedsięwzięcia tworzone przez dziennikarzy związanych z tradycyjnymi mediami, którzy – postawieni w skrajnych wypadkach przed koniecznością wyboru – decydowali się zrezygnować z pracy w mediach klasycznych. Najbardziej spektakularne przykłady dotyczą Tomasza Lisa, związanego przede wszystkim z telewizją i prasą, który zdecydował się stworzyć własny internetowego portal blogowy – NaTemat.pl oraz Krzysztofa Skowrońskiego, związanego dotąd z radiem i telewizją, który zdecydował się na uruchomienie własnego projektu medialnego RadioWnet.pl właśnie w sieci. Tym niemniej platformy te cechuje nadal tradycyjne podejście do modelu biznesowego oraz treści i odbiorców, dzięki czemu nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla PlayMakers.tv.



Obserwowany jest także niezwykle dynamiczny wzrost wartości sektora reklamy internetowej (ze szczególnym uwzględnieniem reklamy wideo rosnącej w trzycyfrowym tempie), która jest koniem pociągowym dla całej branży. Jest to o tyle ważne, że reklama w mediach tradycyjnych (prasa, outdoor czy reklama kinowa) odnotowały wyraźne spadki – nie tylko dynamiki, ale również w liczbach bezwzględnych. Podobnie imponujące wzrosty odnotowują branże IT, elektronicznej rozrywki i gier wideo oraz wideo w internecie i na żądanie, a także telewizyjnych kanałów tematycznych, będące podstawą działalności platformy PlayMakers.tv.

Obecnie PlayMakers S.A. przygotowuje się do kolejnej emisji akcji (serii C) na rynku NewConnect, którą planuje rozpocząć na początku marca b.r. Spółka planuje pozyskać od 0,5 do 1,0 mln zł na dalszy rozwój oferty programowej, w tym przygotowanie analiz w zakresie stworzenia cyber- i technokulturowego kanału tematycznego na cyfrowym multipleksie, ekspansję na rynki zagraniczne oraz komercjalizację sektora sportów elektronicznych. Akcjonariuszom biorącym udział w emisji oferowane będzie dyskonto w stosunku do bieżącego kursu rynkowego akcji – cena emisyjna akcji zostanie określona do końca bieżącego tygodnia. Inwestorzy zainteresowani udziałem w ofercie prywatnej mogą kontaktować się bezpośrednio ze spółką (www.playmakers.tv) lub jej Autoryzowanym Doradcą – kancelarią adwokacką Nobilis Counsels Polewczak Gładysz Grocholski sp.k. (www.nobiliscounsels.com).

 

Źródło: Nobilis Counsels

Jacek Jarosz

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Gorące tematy

Drago wprowadza nowości ...
DRAGO entertainment aktualizuje demo Food ...
JR HOLDING pozyskuje 24 ...
Spółka JR HOLDING ASI poinformowała o ...
SDS Optic S.A. zakończył ...
SDS Optic S.A. zakończyła I Etap badań ...
JR Holding angażuje się ...
Rozwijane od kilku lat przez Kubę ...
MONITI, aplikacja do ...
Najnowsza inwestycja JR Holding to ...
Współprace stymulują ...
Spółka GAMIVO w 2022 roku postawiła m.in. ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.