• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Regulamin Alternatywnego Systemu Obrotu - załącznik nr 5 (Autoryzowany Doradca w alternatywnym systemie obrotu)

Zapraszamy do lektury aktualnej wersji 5 załącznika do Regulaminu ASO.

Załącznik Nr 5

do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu

(według stanu prawnego na dzień 14 października 2013 r.)

 

Autoryzowany Doradca w alternatywnym systemie obrotu 


POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1. Niniejszy Załącznik określa:

1)     wymogi jakie musi spełniać podmiot ubiegający się o wpis na listę Autoryzowanych Doradców oraz zasady dokonywania tego wpisu, o których mowa w § 18 ust. 8 Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu,

2)     zadania Autoryzowanego Doradcy oraz zasady współpracy z Organizatorem Alternatywnego Systemu,

3)     przypadki, w których może nastąpić zawieszenie prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie lub skreślenie go z listy Autoryzowanych Doradców.

2. Pojęcia niezdefiniowane w niniejszym Załączniku są rozumiane zgodnie z postanowieniami Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

3. Organizator Alternatywnego Systemu prowadzi odrębnie listę Autoryzowanych Doradców (zwaną dalej „Listą”) na rynku NewConnect oraz na Catalyst. Z zastrzeżeniem pkt 5, Organizator Alternatywnego Systemu może postanowić o wpisaniu danego podmiotu odpowiednio na Listę na rynku NewConnect lub na Listę na Catalyst albo o jego wpisaniu na obie Listy.  

3a. Organizator Alternatywnego Systemu może upoważnić pracownika Organizatora Alternatywnego Systemu do wykonywania czynności określonych w pkt 3, pkt 10,
pkt 11, pkt 25, pkt 32 - 35 niniejszego Załącznika.

 

KRYTERIA WPISU NA LISTĘ AUTORYZOWANYCH DORADCÓW

 

4. Na Listę może być wpisana firma inwestycyjna lub inny podmiot będący spółką prawa handlowego, jeżeli podmiot ten lub jego poprzednik prawny świadczy co najmniej od 2 lat usługi związane z obrotem gospodarczym na rynku kapitałowym, w tym doradztwo finansowe, doradztwo prawne lub audyt finansowy pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w niniejszym Załączniku, jeżeli w ocenie Organizatora Alternatywnego Systemu podmiot ten daje rękojmię prawidłowego wykonywania zadań Autoryzowanego Doradcy. Na Listę może być wpisany również podmiot wykonujący swoją działalność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Wymogu posiadania statusu spółki prawa handlowego nie stosuje się do podmiotów z siedzibą poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Organizator Alternatywnego Systemu może odstąpić od wymogu posiadania co najmniej dwuletniego doświadczenia w świadczeniu usług związanych z obrotem gospodarczym na rynku kapitałowym, o którym mowa w zdaniu pierwszym, o ile w jego ocenie przemawia za tym doświadczenie członków organu zarządzającego wnioskodawcy lub zatrudnionych przez niego osób posiadających Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu. 

4a. Warunkiem wpisu na Listę jest zatrudnianie co najmniej dwóch osób posiadających Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu (zwany dalej „Certyfikatem”) wydawany przez Organizatora Alternatywnego Systemu. Przez zatrudnienie rozumie się zarówno zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, jak też współpracę z Autoryzowanym Doradcą na podstawie umowy o dzieło, umowy zlecenia lub innego stosunku prawnego o podobnym charakterze.

4b. Osoba posiadająca Certyfikat, o którym mowa w pkt 4a, zatrudniona przez jednego Autoryzowanego Doradcę nie może być zatrudniona jednocześnie przez innego Autoryzowanego Doradcę.

4c. Wymogu posiadania Certyfikatu określonego w pkt 4a nie spełnia osoba, która po uzyskaniu Certyfikatu nie wykonywała obowiązków w zakresie zadań Autoryzowanego Doradcy przez okres dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy.

4d. Organizator Alternatywnego Systemu określa zasady przeprowadzania egzaminu uprawniającego do otrzymania Certyfikatu, o którym mowa w pkt 4a, w tym w szczególności zakres tematyczny, formę oraz terminy jego przeprowadzenia, wysokość opłaty za przystąpienie do egzaminu, jak też skład i sposób powoływania komisji egzaminacyjnej.

4e. Na listę Autoryzowanych Doradców nie może zostać wpisany podmiot będący podmiotem powiązanym, w rozumieniu przepisów rozporządzenia wskazanego w § 4 ust. 2 pkt 7) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, z innym Autoryzowanym Doradcą lub członkami organu zarządzającego lub członkami organu nadzorującego innego Autoryzowanego Doradcy.

4f. Na listę Autoryzowanych Doradców nie może zostać wpisany podmiot, którego członek organu zarządzającego lub organu nadzorującego jest podmiotem powiązanym, w rozumieniu przepisów rozporządzenia wskazanego w § 4 ust. 2 pkt 7) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, z innym Autoryzowanym Doradcą lub członkami organu zarządzającego lub członkami organu nadzorującego innego Autoryzowanego Doradcy.

4g. Na listę Autoryzowanych Doradców nie może zostać wpisany podmiot, w przypadku gdy inny Autoryzowany Doradca lub łącznie członkowie organu zarządzającego i organu nadzorującego innego Autoryzowanego Doradcy posiadają co najmniej 10% udziałów w kapitale zakładowym tego podmiotu. Postanowienia zdania pierwszego stosuje się odpowiednio do wkładów wniesionych przez te podmioty, w przypadku gdy podmiotem ubiegającym się o wpis na Listę jest spółka osobowa prawa handlowego.

5. Wpisu na Listę dokonuje się na podstawie odpowiedniego pisemnego wniosku podmiotu ubiegającego się o wpis. Organizator Alternatywnego Systemu może określić wzór wniosku o wpis na Listę, odrębnie dla Listy na rynku NewConnect oraz dla Listy na Catalyst.

 

5a. (uchylony)

 

6. Wniosek  powinien zawierać w szczególności:

1)     informacje o prowadzonej przez wnioskodawcę działalności ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w zakresie działalności związanej z obrotem instrumentami finansowymi, 

2)     informację o planowanych działaniach w zakresie pozyskiwania nowych emitentów,

3)     informację na temat struktury organizacyjnej i władzach wnioskodawcy,

4)     informację o strukturze własnościowej wnioskodawcy,

5)     wskazanie zatrudnionych przez wnioskodawcę osób posiadających Certyfikat,
o którym mowa w pkt 4a.

 

7. Do wniosku powinny być dołączone:

1)    odpowiednie dokumenty (lub ich odpisy) określające status prawny wnioskodawcy takie jak statut, akt założycielski, umowa spółki,

2)    wypis z odpowiedniego rejestru,

3)    kopia zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej, jeżeli wnioskodawca takie posiada,

3a) kopia Certyfikatów osób, o których mowa w pkt 4a,

4)    sprawozdanie finansowe wnioskodawcy lub jego poprzednika prawnego za ostatni rok obrotowy działalności wnioskodawcy, jeżeli z odrębnych przepisów wynika obowiązek jego sporządzenia lub pisemne oświadczenie o braku obowiązku jego sporządzania,

5)    procedura zarządzania konfliktem interesów wnioskodawcy,

6)    pisemne oświadczenia wnioskodawcy, że osoby nim zarządzające oraz osoby przez niego zatrudnione, posiadające Certyfikat, o którym mowa w pkt 4a, nie były uznane prawomocnym orzeczeniem za winne popełnienia przestępstwa skarbowego, przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, mieniu, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi albo za inne przestępstwa związane z obrotem gospodarczym w szczególności określone w Ustawie o obrocie, Ustawie o ofercie lub ustawie o giełdach towarowych,

7)    pisemne oświadczenie wnioskodawcy, że wedle jego najlepszej wiedzy przeciwko wnioskodawcy, osobom nim zarządzającym oraz osobom przez niego zatrudnionym posiadającym Certyfikat, o którym mowa w pkt 4a, nie toczą się żadne postępowania administracyjne ani karne w zakresie prowadzonej przez nich działalności,

8)    pisemne oświadczenie, że wnioskodawca na bieżąco reguluje swoje zobowiązania oraz, że na dzień złożenia wniosku oraz w okresie 12 miesięcy przed tą datą nie zostało wszczęte przeciwko niemu postępowanie egzekucyjne na podstawie prawomocnego tytułu  wykonawczego,

9)    stosowne pełnomocnictwa, jeżeli są wymagane,

10)  pisemne oświadczenie wnioskodawcy o spełnieniu warunku, o którym mowa w pkt 11a,

11)  dokument potwierdzający uiszczenie opłaty, o której mowa w § 4a pkt 1 Załącznika Nr 7 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu lub pisemne oświadczenie o braku obowiązku jej uiszczenia.

 

8. Do wniosku wnioskodawca dołącza ponadto zobowiązanie do:

1)    przestrzegania zasad i przepisów  obowiązujących w alternatywnym systemie,

2)    niezwłocznego informowania Organizatora Alternatywnego Systemu o wszelkich istotnych zmianach informacji objętych wnioskiem, 

3)    niezwłocznego informowania Organizatora Alternatywnego Systemu o wszelkich istotnych zdarzeniach lub okolicznościach mających lub mogących mieć wpływ na prawidłowe wykonywanie zadań Autoryzowanego Doradcy,

4)    współdziałania z Organizatorem Alternatywnego Systemu na rzecz rozwoju  alternatywnego systemu obrotu, w tym poszukiwania nowych emitentów,

5)    przekazywania Organizatorowi Alternatywnego Systemu corocznych sprawozdań
z wykonywania zadań Autoryzowanego Doradcy. 

9.  W celu rozpatrzenia wniosku oraz dokonania jego prawidłowej oceny Organizator Alternatywnego Systemu może żądać przedstawienia przez wnioskodawcę innych, niż określone w pkt 6 - 8, informacji, wyjaśnień lub dokumentów.

10. W przypadku, gdy wniosek o wpis na Listę składa członek giełdy, Organizator Alternatywnego Systemu wpisuje go na Listę po spełnieniu warunków określonych w pkt 6 ppkt 2) i ppkt 5), w pkt 7 ppkt 3a), ppkt 5-6) – w odniesieniu do osób posiadających Certyfikat, o którym mowa w pkt 4a, i ppkt 10) oraz w pkt 8.

11. Jeżeli wnioskodawcą o wpis na Listę jest Firma Partnerska GPW - Lider Rynku Pierwotnego lub Firma Partnerska GPW dla MSP, Organizator Alternatywnego Systemu wpisuje go na Listę  po spełnieniu warunków określonych w pkt 6 - 8.

11a. Podmiot wpisany na Listę, będący emitentem instrumentów finansowych wprowadzonych do obrotu w alternatywnym systemie, zobowiązany jest dokonać organizacyjnego wyodrębnienia działalności prowadzonej w ramach wykonywania zadań Autoryzowanego Doradcy od pozostałej działalności emitenta, w szczególności poprzez:

1)    powierzenie wykonywania zadań Autoryzowanego Doradcy innym osobom niż osoby uprawnione/zobowiązane do wykonywania działalności emitenta w pozostałym zakresie,

2)    powierzenie bezpośredniego nadzoru nad osobami wykonującymi zadania Autoryzowanego Doradcy członkowi organu zarządzającego emitenta innemu niż członek tego organu sprawujący bezpośredni nadzór nad osobami wykonującymi działalność emitenta w pozostałym zakresie.

 

ROLA I ZADANIA AUTORYZOWANEGO DORADCY

 

12. Autoryzowany Doradca zobowiązany jest do:

1)    badania, czy sporządzenie dokumentu informacyjnego w związku   z ubieganiem się o wprowadzenie do obrotu danych instrumentów finansowych nastąpiło zgodnie
z wymogami określonymi w Regulaminie Alternatywnego Systemu Obrotu,

2)    złożenia oświadczenia, że dokument informacyjny został sporządzony zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie Alternatywnego Systemu Obrotu, oraz że  według jego najlepszej wiedzy i zgodnie z dokumentami i informacjami przekazanymi mu przez emitenta, informacje zawarte w dokumencie informacyjnym są prawdziwe, rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym oraz, że nie pominięto w nim żadnych faktów, które mogłyby wpływać na jego znaczenie i wycenę instrumentów finansowych wprowadzanych do obrotu, a także że opisuje on rzetelnie czynniki ryzyka związane z udziałem w obrocie danymi instrumentami, 

3)    badania, czy spełnione zostały warunki wprowadzenia instrumentów finansowych  emitenta do obrotu w alternatywnym systemie, oraz złożenia w tym zakresie stosownego oświadczenia,

4)     współdziałania z emitentem w zakresie wypełniania przez emitenta obowiązków informacyjnych określonych w Regulaminie Alternatywnego Systemu Obrotu oraz monitorowania prawidłowości wypełniania przez emitentów tych obowiązków, 

5)    bieżącego doradzania emitentowi w zakresie dotyczącym funkcjonowania jego instrumentów finansowych w alternatywnym systemie.

13. Autoryzowany Doradca zobowiązany jest do podjęcia działań mających na celu przygotowanie emitenta i jego władz do funkcjonowania w alternatywnym systemie obrotu. Autoryzowany Doradca wyznacza co najmniej jedną osobę, posiadającą Certyfikat, o którym mowa w pkt 4a, odpowiedzialną za opiekę nad emitentem, na rzecz którego świadczy swoje usługi.

14. Uznając zasadność wprowadzenia instrumentów finansowych danego emitenta do alternatywnego systemu, Autoryzowany Doradca powinien posiadać odpowiednią wiedzę na temat emitenta, prowadzonej przez niego działalności oraz uwarunkowań właściwych dla danego sektora, w którym swoją działalność prowadzi emitent.

15. Autoryzowany Doradca wskazuje emitentowi na zasadność opracowania w spółce odpowiednich regulacji i procedur, których wdrożenie umożliwi emitentowi prawidłowe funkcjonowanie w  alternatywnym systemie i jednocześnie da rękojmię wypełniania przez emitenta wymogów przewidzianych w Regulaminie Alternatywnego Systemu Obrotu.

16. Autoryzowany Doradca pomaga wybrać prawidłowe mechanizmy wdrażania wypracowanych regulacji i procedur na potrzeby funkcjonowania emitenta
w alternatywnym systemie.

17. Autoryzowany Doradca pomaga emitentowi w prawidłowej interpretacji obowiązujących w alternatywnym systemie zasad ładu korporacyjnego.

 

OBOWIĄZKI AUTORYZOWANEGO DORADCY ZWIĄZANE Z OFERTĄ PRYWATNĄ INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH WPROWADZANYCH DO OBROTU NA RYNKU NEWCONNECT

 

18. Autoryzowany Doradca powinien zapewnić, aby emitent dokonując oferty niepublicznej akcji, w związku z zamiarem ich wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu, przekazał podmiotom, do których kieruje propozycję nabycia tych akcji:

1)  dokument zawierający co najmniej następujące informacje określone w Załączniku
Nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu:

a)   informacje określone w § 7 (Czynniki ryzyka),

b)   informacje określone w § 9 (Dane o instrumentach finansowych wprowadzanych do alternatywnego systemu obrotu),

c)   informacje określone w § 10 (Dane o emitencie),

d)   informacje określone w § 11 (Sprawozdania finansowe),

e)   informacje określone w § 12 pkt 1 (Odpis z właściwego dla emitenta rejestru),

f)    informacje określone w § 12 pkt 2 (Ujednolicony aktualny tekst statutu emitenta oraz treść podjętych uchwał walnego zgromadzenia w sprawie zmian statutu spółki nie zarejestrowanych przez sąd);

2)  informacje o dodatkowych czynnikach ryzyka związanych z inwestycją w akcje objęte ofertą, w tym ryzyku odmowy wprowadzenia przez Organizatora Alternatywnego Systemu tych akcji lub praw do tych akcji do alternatywnego systemu obrotu;

3)  informacje o możliwości, bądź jej braku, zawarcia z emitentem lub Autoryzowanym Doradcą umowy zapewniającej odkup instrumentów objętych ofertą przez emitenta lub Autoryzowanego Doradcę, w szczególności w przypadku odmowy wprowadzenia przez Organizatora Alternatywnego Systemu tych akcji lub praw do akcji do alternatywnego systemu obrotu albo niewprowadzenia ich do tego obrotu z innych przyczyn w okresie wskazanym w takiej umowie.

19.     Autoryzowany Doradca powinien zapewnić aby dokument, o którym mowa w pkt 18, został sporządzony zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie Alternatywnego Systemu Obrotu dla sporządzenia dokumentu informacyjnego. 

20. Autoryzowany Doradca powinien zapewnić, aby emitent prezentując dokument, o którym mowa w pkt 18, przekazał podmiotom, do których kieruje propozycję nabycia instrumentów nim objętych, informację, że:

1)     dokument ten nie stanowi dokumentu informacyjnego w rozumieniu przepisów Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, oraz że jego treść nie była badana ani zatwierdzana przez Organizatora Alternatywnego Systemu;

2)     dokument ten może różnić się pod względem formy lub treści od przyszłego dokumentu informacyjnego (w rozumieniu przepisów Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu) sporządzanego w związku z ubieganiem się o wprowadzenie instrumentów finansowych będących przedmiotem oferty niepublicznej do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect. 

 

DODATKOWE INFORMACJE SPORZĄDZANE PRZEZ AUTORYZOWANEGO DORADCĘ
W ZWIĄZKU Z WPROWADZANIEM INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH DO ALTERNATYWNEGO SYSTEMU OBROTU NA RYNKU NEWCONNECT

 

21. W przypadku, gdy wnioskiem o wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu objęte są akcje będące w okresie ostatnich 12 miesięcy przedmiotem oferty niepublicznej, dokonanej przez emitenta, Autoryzowany Doradca zobowiązany jest sporządzić, w formie odrębnego dokumentu, informację o przebiegu tej oferty (Raport z Oferty Prywatnej).

22. Autoryzowany Doradca zobowiązany jest zapewnić, aby emitent złożył Raport z Oferty Prywatnej do Organizatora Alternatywnego Systemu najpóźniej w dniu  złożenia wniosku o wprowadzenie akcji będących przedmiotem tej oferty do alternatywnego systemu obrotu.         

23. Raport z Oferty Prywatnej powinien zawierać w szczególności następujące informacje:

1)   liczbę oferowanych akcji ogółem, wraz ze wskazaniem ich serii;

2)   sposób ustalenia i wysokość ceny emisyjnej (ceny sprzedaży), a w przypadku wystąpienia różnicy pomiędzy ceną sprzedaży (cenami sprzedaży) a ceną emisyjną (cenami emisyjnymi), albo określenia różnych cen emisyjnych dla akcji tego samego rodzaju w odstępie czasu nieprzekraczającym 3 miesięcy - dokładne wyjaśnienie przyczyn wystąpienia tych różnic;

3)   szczegółowy opis sposobu identyfikacji potencjalnych adresatów oferty oraz zasad wyboru podmiotów, do których skierowano propozycję nabycia akcji, a także opis sposobu ich informowania o ofercie i o treści oferty;  

4)   informację, czy oferta została skierowana do klientów profesjonalnych;  

5)   termin przeprowadzenia oferty;

6)   liczbę podmiotów, do których skierowano propozycję nabycia akcji;

7)   liczbę podmiotów, którzy odpowiedzieli na propozycję nabycia akcji;

8)   liczbę podmiotów, którym przydzielono akcje;

9)   listę podmiotów, do których skierowano propozycję nabycia akcji oraz podmiotów, które nabyły oferowane akcje, z wyłączeniem ich danych osobowych/nazwy/firmy,
w tym:

a)  liczbę akcji oferowanych danemu podmiotowi i liczbę akcji nabytych przez ten podmiot,

b)  wskazanie, czy dany podmiot jest osobą fizyczną, osobą prawną, czy jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej,

c)  wskazanie czy dany podmiot, jest podmiotem powiązanym z emitentem dokonującym oferty,

d)  zasady oferowania oraz przydziału podmiotom, o których mowa powyżej,  określonej liczby akcji, wraz z uzasadnieniem;  

10) informacje o wszelkich innych okolicznościach, które w ocenie Autoryzowanego Doradcy były istotne dla przebiegu i zamknięcia oferty;

11) oświadczenie o spełnieniu wymogów, o których mowa w pkt 18 – 20 niniejszego Załącznika, a w razie niespełnienia któregokolwiek z tych wymogów – szczegółowe wyjaśnienie w tym zakresie.

24. Przez podmioty powiązane, o których mowa w pkt 23 ppkt 9) lit. c), rozumie się:

1)   emitenta oraz osoby zarządzające i nadzorujące emitenta dokonującego oferty, a także osoby najbliższe tych osób tj. ich małżonków, wstępnych, zstępnych, rodzeństwo, powinowatych w tej samej linii lub stopniu, osoby pozostające z nimi w stosunku przysposobienia oraz ich małżonków, a także osoby pozostające z nimi we wspólnym pożyciu; 

2)   Autoryzowanego Doradcę, osoby zarządzające i nadzorujące Autoryzowanego Doradcy oraz osoby przez niego zatrudnione, a także osoby najbliższe tych osób w rozumieniu ppkt 1); 

3)   podmiot dominujący, w rozumieniu przepisów Ustawy o ofercie, wobec emitenta dokonującego oferty lub wobec Autoryzowanego Doradcy;

4)    podmiot zależny, w rozumieniu przepisów Ustawy o ofercie, od emitenta   dokonującego oferty lub od Autoryzowanego Doradcy.

25. Organizator Alternatywnego Systemu może zawiesić prawo wykonywania zadań Autoryzowanego Doradcy w stosunku do danej spółki albo skreślić Autoryzowanego Doradcę z Listy w przypadku: 

1)   powzięcia na podstawie posiadanych informacji uzasadnionych wątpliwości, że Raport z Oferty Prywatnej nie przedstawia wymaganych informacji w sposób rzetelny i pełny, lub 

2)   uznania, że na podstawie Raportu z Oferty Prywatnej lub w związku z jego treścią:

a)     zachodzą uzasadnione wątpliwości co do zgodności przeprowadzenia oferty z przepisami prawa lub regulacjami obowiązującymi w alternatywnym systemie, lub

b)     zachodzą uzasadnione wątpliwości, że sposób przeprowadzenia oferty lub jej warunki mogą mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo obrotu akcjami objętymi tą ofertą w alternatywnym systemie obrotu.

 

26. Organizator Alternatywnego Systemu może uznać, w przypadkach określonych w pkt 25, a także w przypadku niezłożenia przez emitenta Raportu z Oferty Prywatnej w terminie określonym w pkt 22, że zachodzi przesłanka odmowy  wprowadzenia akcji objętych ofertą niepubliczną do alternatywnego systemu obrotu, o której mowa w § 5 ust. 2 pkt 2) Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

 

WSPÓŁPRACA AUTORYZOWANEGO DORADCY Z ORGANIZATOREM ALTERNATYWNEGO SYSTEMU W ZAKRESIE PRZEKAZYWANIA INFORMACJI

 

27. Autoryzowany Doradca zapewnia Organizatorowi Alternatywnego Systemu możliwość stałego kontaktu z zatrudnionymi przez niego osobami posiadającymi Certyfikat, o którym mowa w pkt 4a

28. W celu weryfikacji czy działalność Autoryzowanego Doradcy prowadzona jest zgodnie z regulacjami alternatywnego systemu, zobowiązany on jest na żądanie Organizatora Alternatywnego Systemu, przekazać mu we wskazanym czasie i formie wszelkie wymagane dokumenty z zapewnieniem, że materiały te sporządzone zostały z jego najlepszą wiedzą, są rzetelne i nie wprowadzają w błąd, jak również udzielić pisemnych lub ustnych wyjaśnień.

29. Autoryzowany Doradca niezwłocznie informuje Organizatora Alternatywnego Systemu w każdym przypadku powzięcia informacji o naruszeniu, bądź podejrzeniu naruszenia przez emitenta Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, w szczególności postanowień dotyczących wykonywania obowiązków informacyjnych

30. Autoryzowany Doradca zobowiązany jest do przechowywania przez okres co najmniej 3 lat dokumentacji świadczącej o prowadzonym doradztwie na rzecz emitenta.

31. Corocznie do 15 stycznia Autoryzowany Doradca przekazuje Organizatorowi Alternatywnego Systemu sprawozdanie za poprzedni rok kalendarzowy. Pierwszy raport zostanie przekazany do dnia 15 stycznia 2008 roku.

 

POZBAWIENIE STATUSU AUTORYZOWANEGO DORADCY I INNE KARY STOSOWANE WOBEC AUTORYZOWANYCH DORADCÓW


32. Z zastrzeżeniem postanowień pkt 25, pkt 33 – 34 oraz pkt 37, Organizator Alternatywnego Systemu może podjąć decyzję o skreśleniu Autoryzowanego Doradcy
z Listy w przypadku gdy:

1)    Autoryzowany Doradca złoży wniosek o skreślenie z Listy,

2)    Autoryzowany Doradca nie wprowadził w ciągu ostatniego roku  kalendarzowego instrumentów finansowych żadnego emitenta do obrotu w alternatywnym systemie,

3)    osoby zarządzające Autoryzowanego Doradcy zostały skazane prawomocnym orzeczeniem za przestępstwo określone w pkt 7 ppkt 5),

4)    Autoryzowany Doradca naruszył zakaz określony w pkt 36 niniejszego  Załącznika.

 

33. Z zastrzeżeniem postanowień pkt 25,  pkt 33a – 34 oraz pkt 37, w przypadku gdy:

a)    Autoryzowany Doradca narusza zasady lub przepisy obowiązujące w alternatywnym systemie lub nie wywiązuje się z zobowiązań złożonych wraz z wnioskiem, o których mowa w pkt 8,

b)    Autoryzowany Doradca podejmuje działania mogące naruszyć bezpieczeństwo obrotu lub interes uczestników tego obrotu,

c)    Autoryzowany Doradca podejmuje działania mogące naruszyć dobre imię lub wizerunek Organizatora Alternatywnego Systemu,

d)    Autoryzowany Doradca narusza obowiązek, o którym mowa w pkt 11a,

e)    emitent, na rzecz którego Autoryzowany Doradca świadczy swoje usługi, narusza przepisy obowiązujące w alternatywnym systemie

- Organizator Alternatywnego Systemu może, w zależności od oceny stopnia i zakresu powstałego naruszenia lub uchybienia obowiązkom przez Autoryzowanego Doradcę:

1)    upomnieć Autoryzowanego Doradcę,    

2)    nałożyć na Autoryzowanego Doradcę karę pieniężną w wysokości do 50.000 zł,

3)    zawiesić prawo do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie,

4)    skreślić  Autoryzowanego Doradcę z Listy.  

33a. W przypadkach określonych w pkt 33 Organizator Alternatywnego Systemu może postanowić o nałożeniu kary pieniężnej łącznie z karą zawieszenia albo karą skreślenia
z Listy.

33b. W przypadkach określonych w pkt 33 Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o upomnieniu lub zawieszeniu może wyznaczyć Autoryzowanemu Doradcy termin na zaniechanie dotychczasowych naruszeń lub podjęcie działań mających na celu zapobieżenie takim naruszeniom w przyszłości.

33c. (uchylony)

33d. Organizator Alternatywnego Systemu może podjąć decyzję o zawieszeniu prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie albo o skreśleniu Autoryzowanego Doradcy z Listy również w przypadku podjęcia przez Organizatora Alternatywnego Systemu decyzji o odmowie wprowadzenia do obrotu instrumentów finansowych emitenta, dla którego dany podmiot wykonuje obowiązki Autoryzowanego Doradcy.

33e. Organizator Alternatywnego Systemu może podjąć decyzję o:

1)  zawieszeniu prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie również w przypadku, gdy Autoryzowany Doradca nie zatrudniał jednocześnie, przez okres dłuższy niż miesiąc, co najmniej dwóch osób posiadających Certyfikat, o którym mowa w pkt 4a,

2)  skreśleniu Autoryzowanego Doradcy z Listy również w przypadku, gdy Autoryzowany Doradca nie zatrudniał jednocześnie, przez okres dłuższy niż 3 kolejne miesiące, co najmniej dwóch osób posiadających Certyfikat, o którym mowa w pkt 4a.

34. Organizator Alternatywnego Systemu może podjąć decyzję o zawieszeniu prawa Autoryzowanego Doradcy do działania w alternatywnym systemie również w przypadku, gdy przeciwko Autoryzowanemu Doradcy lub osobom nim zarządzającym zostało wszczęte (i) postępowanie karne w związku z przestępstwami określonymi w pkt 7 ppkt 5) lub (ii) postępowanie administracyjne lub karne w zakresie prowadzonej przez nich działalności.

35. (uchylony)

35a. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o nałożeniu na Autoryzowanego Doradcę kary, zawieszeniu prawa do działania tego podmiotu w alternatywnym systemie albo o jego skreśleniu z Listy, obowiązany jest swoją decyzję uzasadnić, a jej kopię wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie Autoryzowanemu Doradcy, za pośrednictwem faksu lub elektronicznie na ostatni wskazany Organizatorowi Alternatywnego Systemu adres e-mail tego podmiotu.

35b. W terminie 10 dni roboczych od daty przekazania Autoryzowanemu Doradcy decyzji o nałożeniu na niego kary, zawieszeniu prawa do działania tego podmiotu w alternatywnym systemie albo o jego skreśleniu z Listy, Autoryzowany Doradca może złożyć na piśmie wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Wniosek uważa się za złożony w dacie wpłynięcia oryginału wniosku do kancelarii Organizatora Alternatywnego Systemu. Do czasu upływu terminu do złożenia tego wniosku, a w przypadku złożenia wniosku - do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o nałożeniu kary pieniężnej lub o skreśleniu z listy Autoryzowanych Doradców nie podlega wykonaniu. Decyzja o zawieszeniu prawa do działania w alternatywnym systemie podlega natychmiastowemu wykonaniu.

35c. Organizator Alternatywnego Systemu zobowiązany jest niezwłocznie rozpatrzyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Decyzja podjęta na tej podstawie nie może nakładać na Autoryzowanego Doradcę kary pieniężnej w wysokości wyższej niż kwota określona w decyzji, której dotyczy wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy.

35d. Autoryzowany Doradca zobowiązany jest wpłacić pieniądze z tytułu nałożonej kary pieniężnej na konto wybranej przez siebie organizacji pożytku publicznego w terminie 14 dni od dnia, od którego decyzja o jej nałożeniu podlega wykonaniu.  W przeciwnym razie wobec Autoryzowanego Doradcy może zostać nałożona kara, o której mowa w pkt 33 ppkt 3) lub 4). Kopię dowodu wpłaty kwoty, o której mowa w zdaniu pierwszym, Autoryzowany Doradca zobowiązany jest niezwłocznie przekazać Organizatorowi Alternatywnego Systemu. 

35e. Organizator Alternatywnego Systemu może opublikować na swojej stronie internetowej informację o nałożeniu na Autoryzowanego Doradcę kary, wraz ze wskazaniem zakresu stwierdzonego naruszenia obowiązujących zasad, przepisów lub obowiązków Autoryzowanego Doradcy.

36. Autoryzowany Doradca nie może w okresie 12 miesięcy od dnia pierwszego notowania w alternatywnym systemie obrotu instrumentów finansowych spółki, dla której wykonuje zadania Autoryzowanego Doradcy, zbywać akcji tej spółki, jeżeli:

1)    jest klientem profesjonalnym będącym podmiotem dominującym wobec tej spółki, lub

2)  spółka ta nie zamieściła w publicznym dokumencie informacyjnym lub w dokumencie informacyjnym sprawozdania finansowego, zbadanego przez biegłego rewidenta, za rok obrotowy obejmujący co najmniej 12 kolejnych miesięcy kalendarzowych. 

37. Jeżeli w okresie 30 dni od dnia pierwszego notowania w alternatywnym systemie obrotu akcji spółki, o której mowa w pkt 36 ppkt 1) lub 2), podmiot dominujący wobec Atoryzowanego Doradcy, posiadający akcje tej spółki w dniu ich pierwszego notowania, dokona ich zbycia, w jednej lub wielu transakcjach, w liczbie odpowiadającej ponad 10% ogólnej liczby głosów w spółce, Organizator Alternatywnego Systemu może zawiesić prawo wykonywania zadań Autoryzowanego Doradcy w stosunku do tej spółki albo skreślić

 

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Gorące tematy

Drago wprowadza nowości ...
DRAGO entertainment aktualizuje demo Food ...
JR HOLDING pozyskuje 24 ...
Spółka JR HOLDING ASI poinformowała o ...
SDS Optic S.A. zakończył ...
SDS Optic S.A. zakończyła I Etap badań ...
JR Holding angażuje się ...
Rozwijane od kilku lat przez Kubę ...
MONITI, aplikacja do ...
Najnowsza inwestycja JR Holding to ...
Współprace stymulują ...
Spółka GAMIVO w 2022 roku postawiła m.in. ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.