IAI prognozuje wyniki do 2014 roku
- Utworzono: środa, 13, czerwiec 2012 16:04
Paweł Fornalski, Prezes Zarządu
Systematyczne zwiększanie sprzedaży na polskim rynku, finalizacja przygotowań do ekspansji zagranicznej i sprawna realizacja projektu Service Emporium spowodowały, ze Zarząd IAI S.A. zdecydował się na publikację prognoz przychodów na trzy najbliższe lata. Przyjrzyjmy się bliżej tym przewidywaniom.
Spółka poinformowała o postępach w realizacji dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej projektu systemu rezerwacji usług- Service Emporium, który tworzony jest od sierpnia ubiegłego roku. Z komunikatu Zarządu dowiadujemy się, iż jest on już w "zaawansowanym stadium, a w ocenie Zarządu nie ma ryzyka, aby premiera nowej usługi na rynku e-commerce (..) miała być opóźniona". Premiera usługi ma mieć miejsce w pierwszym półroczu 2013 roku, a przychody z jej tytułu zostały ujęte w prognozach wyników za 2013 i 2014 rok.
Emitent również systematycznie zwiększa swój udział w polskim rynku sklepów internetowych czego dowodem są przychody z tej działalności rosnące w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. Plany spółki to jednak nie tylko rynek polski. IAI S.A. zakończyła proces przygotowań do ekspansji zagranicznej oraz zaczyna na tych rynkach zdobywać pierwszych klientów. Co więcej, zdaniem Zarządu proces ten w kolejnych latach ulegnie przyspieszeniu i korzystnie wpłynie na przychody Spółki.
Nagromadzenie m.in. tych czynników skłoniło Zarząd do opublikowania prognoz na najbliższe trzy lata. Jakie zatem wyniki prognozuje Spółka:
Przychody ze sprzedaży w roku 2012 - 6mln zł,
Przychody ze sprzedaży w roku 2013 - 9,2mln zł,
Przychody ze sprzedaży w roku 2014 - 13,85mln zł
Czy Spółce rzeczywiście uda się zrealizować tak ambitne plany w całości dowiemy się dopiero za długi czas. Dla porównania 2011 rok zakończony został zyskiem w wysokości 3tys. zł, przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 3,9mln zł. W roku poprzednim przychody były mniejsze, ale zysk był wyższy i sięgnął ponad 85tys. zł. W kolejnych latach zatem równie istotne jak wysokość przychodów ze sprzedaży będzie najwidoczniej to, w jakim stopniu uda się Spółce przełożyć je na zysk netto.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki