IAI wyjdzie poza Polskę?
- Utworzono: środa, 08, październik 2014 12:02
Informatyczna IAI S.A. poinformowała o nabyciu 35 proc. udziałów w CupSell Sp. z o.o. Transakcję sfinansowała ze środków własnych.
Notowana na NewConnect spółka podała, że nabyła 270 udziałów w CupSell Sp. z o.o., które uprawniają ją do 35 proc. głosów na walnym zgromadzeniu tego podmiotu. Prowadzi on platformę sprzedaży internetowej, która jak podano w komunikacie, prężnie się rozwija. CupSell uzyskuje główną część przychodów ze sprzedaży odzieży i gadżetów, które tworzone są na zamówienie wraz z gotowym wzorem bądź kompozycją wgraną przez klienta na stronie internetowej. Co więcej, firma oferuje tworzenie sklepów internetowych na swej platformie z tego typu towarami, jednocześnie trudniąc się ich produkcją i dostarczaniem do klienta. Model biznesowy polega na sprzedaży towarów, a następnie dzieleniu się prowizją ze sprzedaży z osobami, które prowadza sklep internetowy na jej platformie.
Zarząd IAI dodaje w raporcie, że roczne przychody CupSell to kilka milionów złotych i rosną w tempie przekraczającym 100 proc. rocznie. Emitent widzi w biznesie tego podmiotu spore szanse. Władze stwierdzają bowiem, że jest on skalowalny i możliwa jest jego szybka internacjonalizacja.
Cele IAI są dość ambitne. Spółka chce bowiem osiągnąć 50 proc. udziału w polskim rynku e-handlu, a także wyjść poza granice naszego kraju. Jak komentuje zarząd, inwestycje w CupSell realizuje oba te cele. Co więcej, rynek, na którym działa przedmiot akwizycji, jest komplementarny do usługi IAI-Shop.com. Jest ona jednak dedykowana głównie dużym sprzedawcom i nie przyciągnie dużej liczby drobnych sprzedawców. Remedium na ten problem ma być właśnie nabycia udziałów w CupSell, która skutecznie realizuje ten cel.
Plany IAI wobec CupSell są konkretne. Spółka zamierza zwiększyć jej moce produkcyjne w ciągu kolejnych lat o 100 proc. rocznie, a także wejść na rynki zagraniczne. Co więcej, w przeciągu dwóch lat Emitent spodziewa się wypłat dywidendy z tytułu posiadanych udziałów.
IAI dostarcza platofrmę do prowadzenia handlu internetowego – IAI.shop.com, która oferowana jest w modelu Software as a Service (SaaS). Notowania Emitenta radzą sobie bardzo dobrze. Tylko w ostatnim roku wzrosły aż o 120 proc. Obecnie za jeden walor płaci się 5 zł, więc rynek wycenia Spółkę na 40,8 mln zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki