• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI1.9%
Bezrobocie7.7%
PKB4.0%
Stopa ref.1.5%
WIBOR3M1.73%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Strategia Madkomu

prezes Madkom

Spółka Madkom zaprezentowała dzisiaj swoja strategię rozwoju na kolejne pięć lat.  Głównymi elementami strategii będą podnoszenie jakości swoich produktów oraz wejście w nowe obszary IT.

Najważniejszym celem na 2015 r. jest dla Spółki terminowa realizacja pozyskanych projektów ze środków POKL oraz utworzenie Biura Obsługi Klientów, co wynika z szybko powiększającej się liczby kontrahentów. MADKOM S.A. ma także zamiar dokonać zmian w swojej strukturze organizacyjnej, które pozwolą na lepsze zarządzenie procesami i zwiększenie przepływu informacji. Zarząd Spółki będzie przykładał szczególną wagę do poprawiania jakości jej najważniejszych produktów oraz planuje uzyskać certyfikat bezpieczeństwa ISO 27001:2013, do którego przygotowuje się już od dłuższego czasu.

Ważnym elementem strategii rozwoju będzie również wejście w nowe obszary świadczenia usług IT, głównie dla branży medycznej oraz hotelowej. Bezpośrednim impulsem do dalszego rozwoju Spółki będą też fundusze unijne, z których mogą korzystać jej Klienci. Pod koniec grudnia 2013 r. uruchomiono pierwszy konkurs z programu POPC z budżetem 800 mln zł dedykowany administracji rządowej. W dniu wczorajszym opublikowano informacje o wytycznych do naboru projektów z nowej perspektywy PO WER. Konkurs ten ma ruszyć na przełomie III i IV kwartału br. Spółka myśli natomiast, aby na przełomie II i III kwartału 2015 r. dokonać kolejnej inwestycji w podmiot z branży IT produkujący oprogramowanie dla sektora medycznego.

W chwili obecnej pozytywnie spoglądamy w przyszłość. Można powiedzieć, że ten rok powoli zamyka nam się w obszarze kosztów Spółki i za 2-3 miesiące powinniśmy każdą zarobioną złotówkę konwertować na czas pracy naszych programistów. Kluczowe dla nas konkursy i dofinansowania unijne startują już od kwietnia, dlatego spieszymy się z ukończeniem modułów oprogramowania, które będą przedmiotem naszej oferty w przyszłych latach. Ważną rzeczą będzie dla nas także dalsze poprawianie wyników finansowych, a to umożliwi nam realizację planów, w tym przeprowadzenie małej emisji dla drobnych akcjonariuszy, która ma pobudzić nasz free float i zwiększyć wolumen obrotu akcjami. Pieniądze z tej emisji przeznaczymy na inwestycję w podmiot produkujący oprogramowanie dla sektora medycznego.” - stwierdza Grzegorz Szczechowiak, Prezes Zarządu Spółki MADKOM S.A.

Emitent planuje zakończyć w tym roku prace nad budową nowych systemów księgowości budżetowej i sprawozdawczości budżetowej. Są one podsystemami systemu Budżet, z którym Spółka wiąże spore nadzieje i liczy na jego bardzo wysoką sprzedaż. Głównym celem długookresowym pozostaje dla Zarządu coroczne zwiększanie przychodów ze sprzedaży i bazy Klientów. MADKOM S.A. przewiduje, że uda mu się to osiągnąć poprzez poszerzanie swojej oferty dla klientów i sprzedawanie im kolejnych modułów oprogramowania. Realizacja założeń strategii rozwoju powinna przełożyć się w najbliższych latach na wzrost wartości Spółki oraz wyższą wycenę rynkową jej akcji.

Wysoka jakość produktów to niższe koszty utrzymania tych produktów. W dobie deficytu rąk do pracy to jedyna droga, aby przy ograniczonych zasobach budować nowe produkty. Z perspektywy czasu, kluczowym jest posiadanie kolejnych modułów oprogramowania, które będziemy mogli oferować obecnym Klientom, umacniając tym samym swoją relację z nimi. W przeciągu dwóch najbliższych lat wpływy tylko ze stałych umów serwisowych będą pokrywały znaczną część kosztów stałych Spółki.” - dodaje Szczechowiak.

Widząc dobre perspektywy dla rozwoju Spółki oraz niedoszacowanie kursu jej akcji, Grzegorz Szczechowiak - Prezes Zarządu, dokonał w styczniu i lutym br. transakcji, przez które powiększył posiadany przez siebie pakiet akcji o blisko 4.500 szt. W najbliższym czasie nie wyklucza kolejnych transakcji zakupu akcji.

Myślę, że moje zakupy nie wpłynęły na zmniejszenie free float’u na rynku, a obserwując kurs akcji uznałem, że nie odzwierciedla on rzeczywistej wartości Spółki, więc dokonałem zakupów. Kurs powoli wrócił do dolnych widełek wyceny. Jednak uważam, że dalej nie oddaje on realnej wartości i potencjału Spółki, przez co nie wykluczam, że będę sam nabywał dalej akcje.” - podsumowuje Prezes Szczechowiak.

Spółka zakończyła 2014 r. zyskiem netto w wysokości 79 tys. zł oraz przychodami na poziomie 6.486 tys. zł. Rok wcześniej MADKOM S.A. zanotował stratę netto sięgającą 196 tys. zł, a jej sprzedaż wyniosła 5.042 tys. zł. Znaczący wzrost przychodów był efektem prowadzenia skutecznych działań handlowych i pozyskania wielu znaczących kontraktów.

Redakcja

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Web S.A. Nr KRS 0000358027
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
  • +48 22 5078899

Partnerzy

Financial Markets Center Management Sp. z.o.o działa na rynku ogólnopolskim już od 2005 roku. W swojej ofercie posiada m.in. doradztwo strategiczne, walutowe oraz inwestycyjne.
NewWeb S.A. jest innowacyjną agencja PR, która świadczy szeroką gamę usług z zakresu PR, IR, a także marketingu.