• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Wywiad z Prezesem Zarządu K&K Herbal Poland S.A.

Zapraszamy do lektury wywiadu z Prezesem Zarządu dzisiejszego debiutanta, Spółki K&K Herbal Poland S.A., Panem Krzysztofem Miłaszewskim.

1. Przed nami debiut Państwa Spółki na parkiecie NewConnect. Jakie nadzieje wiążą Państwo z „małą giełdą”? Czy to tylko przystanek w drodze na główny parkiet?

Debiut na Newconnect jest ważnym wydarzeniem w historii Spółki i zakończeniem procesu pozyskania kapitału w drodze oferty prywatnej, emisji akcji serii C. Środki z emisji zostaną zainwestowane w poszerzenie oferty produktowej Spółki co pozytywnie odbije się na wynikach finansowych w przyszłości. Upublicznienie naszej Spółki będzie miało pozytywny wpływ na wizerunek naszej firmy wśród kontrahentów krajowych i zagranicznych dostawców. Jest to niewątpliwie wielka wartość i prestiż z tym związany. Nasza Spółka jest Spółką młodą, na początkowym etapie rozwoju ale nie wykluczamy w przyszłości przeniesienia na główny parkiet.

2.  Na czym polega działalność Spółki?

Nasza Spółka zajmuje się dystrybucją suplementów diety, kosmetyków, wyrobów medycznych na zasadzie wyłączności na terenie Polski. W ofercie Spółki znajdują się następujące produkty:
6 suplementów diety. Są to produkty firmy Brainway:
◦    DL-PA -  produkt tłumiący długotrwały ból i poprawiający nastrój
◦    L-Tryptofan - naturalny antydepreseant
◦    GasTrip - preparat regulujący pracę jelit i układu pokarmowego
◦    Gurmar - regulujący poziom cukru, naturalny środek przeciwcukrzycowy
◦    Brahmi - poprawiający pamięć i koncentrację
◦    Synamin Plus - preparat odchudzający

oraz 1 wyrób medyczny:
Enterosgel który jest produktem nr 1 Spółki generujący największe przychody dla spółki. Jest to produkt innowacyjny opracowany w latach 70-tych w Związku Radzieckim. Jest to produkt oczyszczający organizm z toksyn, wirusów i patogenów, mający zastosowanie w wielu dziedzinach medycyny. Jego główną zaletą jest selektywne działanie oraz to ze nie wchłania się do organizmu.

Spółka w ramach dywersyfikacji kanałów sprzedaży pozyskuje klientów hurtowych i półhurtowych takich jak ogólnopolskie hurtownie farmaceutyczne i mniejsi odbiorcy półhurtowi: sklepy zielarsko-medyczne, sklepy ze zdrową żywnością, sklepy internetowe i apteki oraz lokalne hurtownie farmaceutyczne. Spółka cały czas pozyskuje nowych klientów i na dzień dzisiejszy posiada ich około 250.

3. Jak daleko sięga historia Państwa przedsiębiorstwa. Czy Spółka ma już w pewnym stopniu wypracowaną markę?

Spółka rozpoczęła działalność w 2009 roku z ofertą jednego produktu Enterosgel wtedy jeszcze suplementu diety. Spółka rozpoczęła pozyskiwanie nowych dostawców i systematycznie zwiększała ofertę asortymentową dla klientów. W lipcu 2010 roku Spółka przekształciła się ze spółki cywilnej w Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością a we wrześniu 2011 roku następuje przekształcenie w Spółkę Akcyjną. Od początku działalności firmy pozyskujemy nowych odbiorców i poszerzamy ofertę produktową. Mamy podpisane i przygotowane nowe kontrakty z zagranicznymi dostawcami, które pozwolą wielokrotnie zwiększyć ilość produktów w ofercie Spółki. Pozyskane środki z emisji pozwolą sfinansować ten proces.

4. Na co przeznaczone zostały środki pozyskane z oferty prywatnej?

Środki z emisji akcji serii C zostaną przeznaczone na:
- Wprowadzeniu do oferty Spółki serii kosmetyków Aloveria na bazie aloesu z Wysp Kanaryjskich. Jest to grupa dwunastu kosmetyków o szerokim spektrum działania.
- Wprowadzenie do oferty Spółki odpowiednika Enterosgelu dla zwierząt pod nazwą EnteroZoo jako produkt weterynaryjny. Jest to unikatowy preparat niemający odpowiednika na Polskim rynku. Spółka ocenia, że ten produkt ma bardzo duży potencjał sprzedażowy w Polsce.
- Wprowadzenie do oferty Spółki 5-8 suplementów diety produkcji Czeskiej firmy Brainway.

W pierwszym kwartale tego roku spółka zrealizowała jeden z celów emisyjnych zmieniając klasyfikację Enterosgelu z suplementu diety na wyrób medyczny. Zmiana ta będzie miała pozytywny wpływ na postrzeganie produktu przez pacjentów.

5. Czy na rynku, na którym działacie panuje duża konkurencja?
Na rynku suplementów diety, wyrobów medycznych i kosmetyków panuje bardzo duża konkurencja. Nasza Spółka dlatego też dystrybuuje produkty na zasadzie wyłączności oraz wyszukuje unikatowych i innowacyjnych produktów, których nie ma jeszcze na rynku. Strategia ta pozwala minimalizować ryzyko związane z dużą konkurencją na rynku.

6. W Dokumencie Informacyjnym podana jest informacja, iż K&K Herbal Poland współpracuje głównie z dwoma firmami, z którymi ma podpisaną umowę na wyłączność. Na czym polega wspomniana współpraca?

Współpraca ta polega na dystrybucji produktów na terenie Polski ww firm. Z ich strony mamy zapewnioną wyłączność oraz wsparcie marketingowe. Współpraca ta układa się na zasadach partnerskich z której obie strony są zadowolone.

7. Jak pod względem wyników finansowych kształtował się 2011 rok? Czy sytuacja rynkowa znacząco wpłynęła na wyniki?

W 2011 roku spółka wygenerowała przychody na poziomie prawie 800 tys. zł. wobec 363 tys. zł. W 2010 roku, co stanowi wzrost o 120%. Należy więc uznać rok 2011 za pomyślny dla Spółki. Należy podkreślić, że Spółka od początku swojej działalności była rentowna i wykazywała zysk netto. Spóła pracuje na rynku który w ostatnich latach mimo kryzysu na był rynkiem rosnącym.

8. Czy Spółka dystrybuuje swoje produkty tylko w Polsce czy również za granicą?

Spółka prowadzi działalność sprzedażową tylko na terenie Polski natomiast dostawcami są zagraniczne firmy z Unii Europejskiej.

9. Jak wygląda struktura akcjonariatu?

Na dzien dzisiejszy struktura akcjonariatu Spółki przedstawia się następująco:
Prezes Zarządu w mojej osobie posiada 600 000 akcji serii A uprzywilejowanych co do głosu na walnym zgromadzeniu co daje 43,18 % głosów na walnym zgromadzeniu.
Pan Adam Łanoszka posiada 230 000 akcji serii B co daje  8,28 % głosów na walnym zgromadzeniu.
Pozostali akcjonariusze posiadający poniżej 5 % głosów na walnym zgromadzeniu posiadają w sumie 48,54% głosów na walnym zgromadzeniu.
Na dzień dzisiejszy kapitał podstawowy spółki wynosi 200 000 zł a kapitał z emisji serii C w kwocie 17 900 zł jest w trakcie rejestracji.

10. Czy może Pan powiedzieć nieco więcej na temat planów na najbliższe lata?

Spóła w najbliższych latach planuje realizować strategie spółki: pozyskiwać nowych dostawców, poszerzać gamę produktową, realizować cele emisyjne. Realizacja tych planów pozwoli na ugruntowanie pozycji Spółki na rynku oraz zwiększać swoją wartość dla akcjonariuszy.

11. Na 2012rok prognozujecie wypracowanie ponad 1,1mln zł przychodów ze sprzedaży, a na kolejny rok 1,35mln zł. Na ile realne w świetle ostatnich wyników finansowych są to założenia?

Plany finansowe na 2012 rok były opracowane z uwzględnieniem pozyskania kapitału i realizacji celów emisyjnych Spółki. Środki z emisji zaczynają dopiero pracować w firmie i będą przynosiły efekty w trzecim i czwartym kwartale. Jeżeli uda się w terminie wprowadzić wszystkie nowe produkty to według mojej opinii planowane wyniki finansowe są w pełni realne.

12. Na ile ważne Pana zdaniem są relacje inwestorskie?

Decydując się na upublicznienie Spółki byliśmy przekonani, że kontakty z inwestorami i pełna i rzetelna wiedza o Spółce jest podstawą na rynku NewConnect dlatego też relacje inwestorskie są priorytetem zarządu.

13. Na koniec – Giełda Papierów Wartościowych zamierza wprowadzić nieco porządku na NewConnect, m.in. dzięki utworzeniu nowych segmentów, takich jak NC High LiquidityRisk i NC Super High LiquidityRisk. Czy Pana zdaniem to dobra decyzja?

Doceniam troskę GPW o przejrzystość i uczciwość rynku NewConnect i jakieś zmiany związane z tym rym rynkiem musiały nadejść. Z drugiej strony zwiększenie obowiązków informacyjnych dla Spółek spowoduje zwiększenie kosztów ich działalności. Dlatego też należy wyważyć te dwa elementy i podjąć racjonalną decyzję dobrą i dla spółek i dla inwestorów. Wydaje mi się, że należałoby się zastanowić nad zaostrzeniem kryteriów dla debiutantów a szczególnie powinno dotyczyć to tak zwanych start up.

Dziękuję za wywiad.

Dziękuję wzajemnie

Jacek Jarosz

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.