Słabe wyniki wymuszają zmianę strategii
- Utworzono: poniedziałek, 18, czerwiec 2012 11:56
Optizen Labs S.A. opublikował raport roczny z 3 dniowym opóźnieniem, tj. 17 czerwca b.r. Opóźnienie to było wynikiem wydłużenia pracy audytora badającego sprawozdanie finansowe Spółki za rok 2011.
Spółka działa na rynku reklamy i rozrywki mobilnej. Zakres usług obejmuje: stworzenie strategii marketingowej w obszarze mobile (opartej o smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne), udostępnienie stosownej infrastruktury umożliwiającej zaistnienie w kanale mobilnym (m.in. adserwer, systemy metryczne) oraz opracowanie reklamy mobilnej, poprzez którą realizowany jest przekaz do użytkowników końcowych.
Działalność operacyjna Emitenta zlokalizowana jest w czterech spółkach:
- Optizen Labs S.A.;
- M-concept Sp. z o.o. (Emitent posiada 100% udziałów) działająca w sektorze rozrywki mobilnej;
- Time4Mobile Sp. z o.o. (Emitent posiada 52,63% udziałów) skupiająca się na rozwoju sklepu z aplikacjami mobilnymi – JuupStore, wzorowanym na GetJar, czyli amerykańskim darowym sklepie z aplikacjami mobilnymi, z którego użytkownicy pobrali już ponad 2 mld aplikacji.
- Optizen Sp. z o.o. (na mocy WZA, Emitent obejmie 100% udziałów w zamian za akcje serii C), zajmująca się głównie rozwojem aplikacji mobilnych.
Rok 2011 nie był dla Emitenta korzystny, przychody ze sprzedaży spadły... z 10,5 mln zł do 2,1 mln zł, a marża zysku netto stała się „marżą straty netto”, ponieważ wynik finansowy netto wyniósł -922 tys. zł. Biorąc to pod uwagę Spółka podjęła „decyzję o odejściu od niskomarżowej sprzedaży zawartości multimedialnych (kontentu) oraz od organizacji konkursów SMS, na rzecz perspektywicznej działalności w segmentach reklamy mobilnej, rozrywki mobilnej oraz technologii dla urządzeń typu tablet.”
W pierwszym kwartale b.r. Spółka zrealizowała przychody na poziomie 393 tys. zł a więc niemal dwukrotnie niższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i jedyne wytłumaczenie tej sytuacji, które można wyczytać w raporcie kwartalnym wnosi nic nowego: „Pierwszy kwartał jest zwyczajowo jednym z najsłabszych kwartałów w obszarze reklamy.” EBITDA choć nieco lepsza niż przed rokiem niestety na wielkim minusie.
Pozostaje zatem liczyć na przyszłe osiągnięcia Spółki, bo plany są ambitne. Optizen Labs zamierza stać się wiodącym dostawcą technologii Digital Publishing Suite, czyli opracowanego przez Adobe Systems programu do tworzenia publikacji cyfrowych na tablety.
Pamiętajmy, że w kwietniu b.r. Spółka dokonała zmiany nazwy z Telecom Media S.A. na Optizen Labs S.A.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki