Cherrypick Games z dofinansowaniem od NCBiR
- Utworzono: poniedziałek, 21, maj 2018 15:25
Spółka Cherrypick Games otrzyma dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt developera dotyczy opracowania inteligentnej platformy do analizy środowiska gry i zachowań użytkowników gier typu freemium. Wartość dotacji opiewa na ponad 2,6 mln zł, spółka otrzyma ją w ramach Programu Inteligentny Rozwój 2014-2020. Całkowity koszt projektu szacowany jest na 3,6 mln zł.
– Jesteśmy dumni, że nasze rozwiązanie zostało docenione przez NCBR. Działając w branży free-to-play, zauważyliśmy, że brakuje w niej rozwiązań, które umożliwiałyby kompletną analitykę zachowań graczy. Opracowywane przez nas rozwiązanie pozwoli dobrze je zrozumieć i tym samym umożliwi dostosowanie kluczowych parametrów w grze, które wpływają m.in. na monetyzację. – poinformował Marcin Kwaśnica prezes Cherrypick Games.
Przygotowywana przez spółkę platforma posłuży do inteligentnej analizy danych, generowanych przez użytkowników gier typu freemium / free-to-play w czasie rzeczywistym. Dzięki opracowaniu zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji oraz autorskiemu modelowi analitycznemu, platforma umożliwi automatyczną analizę danych w celu rekomendowania zmian w środowisku gry.
Do konkursu 5/1.1.1/2017 „Szybka ścieżka” dla MŚP, Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020, zgłoszonych zostało 60 projektów (woj. Mazowieckim). Projekt inteligentnej platformy Cherrypick Games to jeden z 8 wybranych wniosków, który spełnił wszystkie kryteria i otrzymał wymaganą liczbę punktów. NCBIR wybrało także 33 projekty spoza województwa mazowieckiego, które otrzymają dotację. Łączna kwota dofinansowań wynosi 242 698 041,50 zł.
NCBiR to polska agencja wykonawcza, która została powołana do realizacji zadań z zakresu polityki naukowej, naukowo-technicznej i innowacyjnej. Misją NCBR jest wspieranie polskich przedsiębiorstw i jednostek naukowych w realizacji rozwiązań opartych na wynikach badań naukowych w celu nadania impulsu rozwojowego gospodarce i z korzyścią dla społeczeństwa.
Cherrypick Games pracuje obecnie nad czterema grami. 12 marca rozpoczął się tzw. soft-launch gry „MatchUp Friends”. Gra została wydana na kilku wybranych rynkach. Już dziś wiadomo, że produkcja wyróżnia się ponadprzeciętną retencją graczy. Równocześnie Cherrypick Games tworzy kolejne projekty dedykowany kobietom – „Project Fame” i „Crime Stories”, których soft-launch planowany jest odpowiednio na II i IV kwartał 2018 roku. Najważniejszym projektem, który zostanie wydany jeszcze w tym roku, jest dla spółki „My Beauty Spa: Stars &Stories”.
W I kwartale br. spółka odnotowała przychody w wysokości 3,3 mln zł, wobec 2,6 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 1,3 mln zł, wynik EBITDA 1,4 mln zł, a zysk netto 1,0 mln zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki