• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Udany rok Robinson Europe S. A.

Spółka Robinson Europe S.A. wypracowała w całym roku obrotowym 2015/2016 zysk netto w wysokości 440 tys. zł, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 14.663 tys. zł. Emitent kontynuuje optymalizację procesów sprzedażowych oraz gospodarki magazynowej i liczy na pozytywny wpływ realizowanych działań w kolejnych kwartałach.

W roku obrotowym 2014/2015 Spółka osiągnęła zysk netto w kwocie 175 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 15.577 tys. zł, więc tegoroczny wynik netto wykazał ponad 151% poprawę w ujęciu rdr. Robinson Europe S.A. efektywnie realizuje strategię związaną ze zwiększeniem swojej oferty o kolejne produkty z wiodącej marki  ROBINSON, specjalistycznych marek wspierających ofertę oraz uniwersalnym sprzęcie sprzedawanym w sieciowych sklepach samoobsługowych, co pozwala na utrzymanie pozytywnego trendu wzrostu sprzedaży w segmencie wędkarskim. Wypracowany przez Emitenta zysk netto byłby jeszcze wyższy, gdyby nie wystąpiły niesprzyjające czynniki zewnętrzne, do których należy zaliczyć przede wszystkim wysoki kurs dolara amerykańskiego, powodujący spadek wypracowywanej marży handlowej oraz wzrost różnic kursowych. Zarząd Spółki oczekuje, że dzięki rozpoczęciu przygotowań do sezonu 2017 zakładających kontynuację oraz zdecydowany nacisk na rozwój sprzedaży poprzez współpracę z kluczowymi klientami w oparciu o zamówienia przedsezonowe, będzie w stanie osiągać dobre wyniki finansowe w nadchodzących kwartałach.

„Konsekwentna realizacja polityki zbierania zamówień przedsezonowych przynosi oczekiwane rezultaty w postaci wzrostu rentowności. Stale rozbudowujemy naszą ofertę, głównie w segmencie wędkarstwa, dzięki czemu możemy osiągać wyższe marże, a także dbamy o lepszą dostępność towaru przez cały sezon sprzedażowy, co udaje nam się realizować ze środków pozyskanych z ostatniej emisji akcji. Zmieniliśmy również podejście do segmentu sport i obecnie wdrażamy coraz więcej nowych produktów pod własną marką NEVERLAND. Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani pod względem zaopatrzenia na kolejny rok i zamierzamy już od stycznia rozpocząć realizacje nowych dostaw.” - komentuje Paweł Busz, Członek Zarządu Spółki Robinson Europe S.A.

W roku obrotowym 2015/2016 Robinson Europe S.A. zanotowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości ponad 1.197 tys. zł i wykonała prognozę finansową w 88,7%. Zakładała ona wypracowanie zysku na poziomie EBITDA w kwocie 1.350 tys. zł. Zarząd Spółki bardzo dobrze ocenia osiągnięte wyniki finansowe, pomimo nieosiągnięcia założonej wartości. Kluczowy wpływ na niższy zysk miała mniejsza sprzedaż artykułów sportowych na rynku polskim, wynikająca z niesprzyjających warunków atmosferycznych.

W grudniu br. na rynku NewConnect zadebiutowała spółka portfelowa Robinson Europe S.A. - Outdoorzy S.A., w której posiada on akcje stanowiące 41,90% udziału w jej kapitale zakładowym. Pierwszy dzień notowań na alternatywnym rynku zakończyła ona 72% wzrostem kursu akcji w stosunku do kursu odniesienia i był to tym samym jeden z najlepszych tegorocznych debiutów na rynku NewConnect. Podmiot ten działa w branży e-commerce i zajmuje się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego – outdoorzy.pl. Z oferty prywatnej Outdoorzy S.A. pozyskała środki w kwocie 625 tys. zł, które zostały przeznaczone przede wszystkim na zwiększenie zatowarowania własnego magazynu, w celu realizacji zamówień w opcji wysyłki w ciągu 24 godzin. Debiut tej spółki na rynku NewConnect wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe Robinson Europe S.A. w kolejnym kwartale.

„Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników finansowych w roku obrotowym 2015/2016, pomimo iż nie udało nam się w 100% zrealizować przyjętej prognozy zysku na poziomie EBITDA. Myślę, że gdyby nie widoczne wyhamowanie sprzedaży w ostatnim kwartale w segmencie sport, które nastąpiło z przyczyn niezależnych od Spółki, to osiągnięty wynik byłby jeszcze lepszy. Bardzo się cieszymy, że spółka Outdoorzy S.A., w której jesteśmy głównym akcjonariuszem, zadebiutowała na rynku NewConnect i to w bardzo dobrym stylu. Jestem przekonany, że upublicznienie na alternatywnym rynku będzie dla niej przełomowym momentem w rozwoju i pozwoli na dalsze umacnianie pozycji rynkowej. Oczywiście nie pozostanie to także bez znaczenia dla naszych wyników finansowych.” - podsumowuje Paweł Busz.  

Redakcja

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.