Akcjonariusz domaga się scalenia
- Utworzono: wtorek, 31, grudzień 2013 11:21
Główny akcjonariusz Mobile Factory S.A. - Promo Polska Sp. z o.o. wystosował żądanie umieszczenia nowych uchwał w planie obrad na Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, jakie zwołano na 29 stycznia przyszłego roku. Chodzi m.in. o dokonanie scalenia akcji.
Posiadacze akcji zagłosują więc nad kwestią połączenia akcji Spółki w stosunku 25:1. Jednostkowa wartość nominalna papierów ma bowiem wzrosnąć z 0,1 do 2,5 zł. W uzasadnieniu podano, że celem takiej operacji jest zwiększenie płynności papierów Mobile Factory, dla których minimalna zmiana wartości (czyli 0,01 zł), ma odzwierciedlenie w dużej procentowej zmianie kursu. Dzięki scaleniu Spółka ma uzyskać prawidłową i rzetelną wycenę, co przy bieżącym nominale jest utrudnione z racji tego, że w przeciągu ostatnich miesięcy notowania oscylują w przedziale 0,1 - 0,35 zł. To z kolei nie jest korzystne ani dla Spółki, ani dla jej akcjonariuszy.
To jednak nie wszystko. Inwestor wnioskuje również o głosowania nad zmianą firmy Spółki z uwagi na znaczne zmiany w funkcjonowaniu Emitenta i powstanie grupy kapitałowej z wiodącą rolą Mobile Factory. Nie wiadomo jednak, jak miałaby brzmieć nowa nazwa.
Wczoraj Emitent informował również o innych istotnych kwestiach. Spółka nabyła udziały w trzech podmiotach - Rara Avis Sp. z o.o. za 620 tys. zł (91,85 proc. udziałów), Instytucie Biznesu Sp. z o.o. (34,32 proc. udziałów) za 1,767 mln zł oraz w Ads Promotion Sp. z o.o. za około 386 tys. zł (90,2 proc. udziałów). Wszystkie transakcje sfinansowano ze środków własnych.
Rara Avis to podmiot, który działa w obszarze inwestycji alternatywnych - handlu przedmiotami kolekcjonerskimi, obrotem dziełami sztuki oraz doradztwie w zakresie obrotu tego typu dziełami. Jak czytamy w raporcie, planem podmiotu jest otwarcie domu aukcyjnego w Warszawie oraz przygotowanie dedykowanej platformy mobilnej i internetowej wspierającej zarządzanie posiadanymi zasobami i handel elektroniczny.
Instytut Biznesu prowadzi z kolei działalność doradczą i inwestycyjną na rodzimym rynku kapitałowym poprzez branie udziału w ofertach pierwotnych i prywatnych. Spółka pomaga również w rozwoju interesujących projektów poprzez zaangażowanie kapitałowe. Obecnie firma jest zaangażowana w dwa duże projekty - Rearden Technology S.A. oraz Gebtol Sp. z o.o. Co ciekawe, Instytut Biznesu to obecnie jeden z istotnych akcjonariuszy Mobile Factory. Posiada on obecnie 19,98 proc. papierów Emitenta.
Ads Promotion trudni się e-mail marketingiem, monitorowaniem mediów i społeczności, budowaniem relacji z klientami, prasą oraz kreacją kampanii reklamowych w internecie.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki