Analizy też wypłacą dywidendę
- Utworzono: poniedziałek, 20, maj 2013 06:02
Główna decyzja podjęta na ostatnim walnym zgromadzeniu Analiz Online S.A. to kwestia wypłaty dywidendy za 2012 rok. Na ten cel pójdzie lwia część z wygenerowanego zysku.
Cały miniony rok Emitent zakończył z zyskiem netto na poziomie 1.022.585 zł. Był to wynik niemal dwukrotnie lepszy niż w roku poprzednim, kiedy notowano niecałe 550 tys. zł. Na walnym zgromadzeniu zadecydowano, że z wypracowanego zysku 1.018.157,20 zł powędruje pomiędzy akcjonariuszy. Taki poziom oznacza, że na jeden walor przypadnie 0,85 zł. Pozostała kwota, czyli około 4,4 tys. zł zasili kapitał zapasowy. Dniem dywidendy będzie 23 maja br., a wypłata nastąpi w piątek, 7 czerwca.
Kolejną z decyzji było umorzenie nabytych akcji własnych. Przedmiotem decyzji było łącznie 122.168 sztuk instrumentów, które nabyto za łączną cenę w wysokości 1,55 mln zł (12,7 zł za sztukę).
W związku z tym, kapitał zakładowy Emitenta obniżono o kwotę 12.216,80 zł do 119.783,20 zł. Dzieli się więc na:
- 1.098.013 akcji serii A,
- 99.819 akcji serii B.
Kilka dni temu Spółka przekazała swój raport za I kwartał tego roku. Wykazała w nim m.in. 1,43 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 22 proc. r/r) i lepsze rezultaty finansowe. Zysk na sprzedaży wyniósł 457 tys. zł, na działalności operacyjnej 434 tys. zł, a cały analizowany okres finalnie zakończył się zyskiem netto na poziomie 366 tys. zł. Jeszcze rok wcześniej wartości te kształtowały się na poziomie odpowiednio 210, 228 i 190 tys. zł. Analizy poprawiły także większość wskaźników. Osłabieniu uległ jednak ten dotyczący ogólnej płynności (z 5,3 do 2,3). Większy był także wskaźnik ogólnego zadłużenia, który urósł z 11,08 do 31,09 proc.
Emitent znacznie zwiększył również posiadane środki finansowe (z 1 do 3,3 mln zł). O ile należności krótkoterminowe spęczniały o 40 proc., o tyle wartość krótkoterminowych zobowiązań w przeciągu roku wzrosła ponad 8-krotnie i sięgnęła 1,65 mln zł.
Największą (89,6 proc.) dynamiką wzrostów wykazały się obroty z tytułu konferencji i szkoleń. Ponad 27 proc. większe były także obroty w obszarze narzędzi i wsparcia sprzedaży. Najmniejszy, 9 proc. wzrost, zanotowały przychody z tytułu serwisu i dostawy danych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki