Mr Kuchar już pod nowym szyldem
- Utworzono: czwartek, 22, sierpień 2013 06:01
Walne zgromadzenie, jaki miało miejsce 28 czerwca tego roku w Mr Kuchar S.A. podjęło kilka istotnych decyzji. Wówczas zmianie uległa m.in. nazwa Spółki i od wczoraj papiery firmy są już notowane pod nowym szyldem.
Do rady nadzorczej powołano wtedy trzech nowych członków - Kazimierza Sendobry, Mateusza Miernikowskiego oraz Sebastiana Ciszka. Z racji tego, że strata wykazana w sprawozdaniu finansowych za 2012 rok wyniosła niemal 1,1 mln zł (przekroczyła ona sumę kapitałów zapasowego i rezerwowego oraz jedną trzecią kapitału zakładowego) musiano również podjąć uchwałę o dalszym istnieniu, która jednak oczywiście została jednogłośnie przyjęta. Zadecydowano wówczas także o podwyższeniu kapitału zakładowego o 5,28 mln zł w ramach emisji 5,28 mln akcji serii F, które miały zostać zaoferowane wspólnikom Mr Hamburger Sp. z o.o. Zarząd dodał wówczas, że emisja będzie podstawą realizacji strategii, która zakłada „zwiększanie udziały w rynku poprzez rozwój punktów restauracji przydrożnych, jak i sieć barów typu fast-food”.
To właśnie wtedy zmianie uległa również firma Spółki. Zmieniono ją na Mr Hamburger S.A. Jest to już druga zmiana – wcześniej Emitent nazywał się Mr Kuchar S.A., a jeszcze wcześniej Leśne Runo S.A. Siedzibę przeniesiono z kolei do Dąbrowy Górniczej. W związku z tym, od środy 21 sierpnia br. akcje Spółki będą notowane pod nazwą skróconą „HAMBURGER” i oznaczeniem „MRH”.
Spółka przekazała niedawno również swój raport za drugi kwartał. W tym czasie jej przychody wyniosły 1,22 mln zł wobec 1,6 mln zł rok wcześniej. Jak stwierdza zarząd, to przede wszystkim skutek zamknięcia trzech własnych restauracji – w Głogoczowie, Zamościu Starym i Małdytach oraz trzech, które działały na zasadzie franczyzy – w Dyminach koło Kielc i w Czarnej Wodzie z racji tego, iż były nierentowne. Osiągnięte wyniki także były nieco słabsze niż te sprzed roku. Strata operacyjna zwiększyła się z 246 do 282 tys. zł, a strata netto z 246 do 284 tys. zł. Podobnie zresztą ukształtowało się pierwsze półrocze. W nim obroty wyniosły bowiem 2,2 mln zł, czyli były około jedną czwartą niższe w relacji rok do roku. Wyniki także były nieco słabsze – m.in. ten na sprzedaży spadł z -401 do -586 tys. zł, a wynik netto z -392 do -565 tys. zł.
Spółka informuje, że na wyniki wpływ miała koniunktura gospodarcza i zmniejszone wydatki konsumentów. Zadecydowano o rozszerzeniu oferty gastronomicznej o dania typu fast-food i redukcji kosztów. W celu poprawy wyników finansowych planowane jest podjęcie takich działań jak zmiana menu, nadzór i kontrola restauracji przez managerów operacyjnych, zmiana producentów i dostawców, optymalizacja kosztów, czy też budowa marki i poprawa wizerunki sieci „Leśne Runo”.
Sama marka "Leśnego Runa” dalej istnieje. Według władz, jest to znana i rozpoznawalna marka, a dzięki działaniom naprawczym oczekiwana jest zdecydowana poprawa wyników finansowych. W planach Spółka ma więc dalsze rozwijanie sieci restauracji „Leśne Runo” i otwieranie nowych lokali „Mr Hamburger” w centrach handlowych i w centrach miast.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki