Epigon odpowiada na pytania
- Utworzono: wtorek, 11, marzec 2014 12:02
Notowany na NewConnect Epigon S.A. opublikował dziś odpowiedzi na pytania zadane mu przez jednego z akcjonariuszy. Chodzi m.in. o utworzenie nowej strategii, czy też kwestie związane z przejęciem pakietu kontrolnego akcji przez Morpol.
Akcjonariusz zadał pytanie odnośnie wcześniejszych zapowiedzi w sprawie prac nad nową strategią rozwoju i terminu, kiedy może ona zostać opublikowana. Zarząd stwierdził jednak, że nie planuje dokonania zmiany strategii na bieżący rok, a Spółka będzie działać według dotychczasowych zasad. Padło również pytanie o ekonomiczne uzasadnienie „istnienia odrębnego podmiotu notowanego na GPW, który jest w rzeczywistości krajowym działem handlowym spółki matki”. Władze Epigonu stwierdzają jednak, że Spółka nie jest krajowym działem handlowym głównego posiadacza swych akcji i prowadzi działalność znacznie szerszą, aniżeli tylko w zakresie dystrybucji produktów Morpol (ponad 33 proc. sprzedaży to towary pochodzące spoza grupy Marine Harvest).
Kolejne pytanie posiadacza akcji odnosiło się do ewentualnego przypadku podejrzeń o transferze zysku do spółki matki poprzez zwiększoną marżę spółki matki kosztem marży Epigona i sposobu ochrony interesy mniejszościowych inwestorów przed tego typu praktykami. Emitent poinformował jednak, że ceny między nim, a Morpolem są ustalane na zasadach rynkowych i nie dochodzi do tego typu wydarzeń. Co więcej, Spółka korzysta także z usług innych dostawców, a decydującym czynnikiem jest cena, dostępność i potencjalna marża na sprzedaży.
Zarząd stwierdził również w komunikacie, że Epigon nie jest jedynym dystrybutorem produktów Morpolu na rynku polskim, a także nie posiada wyłączności na dystrybucję wyrobów tego podmiotu. Sama działalność głównego akcjonariusza na polskim rynku nie jest również, zdaniem Spółki, konkurencyjna, podobnie jak w przypadku działalności Marine Harvest.
Obecnie Morpol S.A. posiada 78,26 proc. akcji Emitenta.
Epigon po czterech kwartałach poprzedniego roku miał 145 mln zł przychodów ze sprzedaży, 5,6 mln zł zysku EBIT i zysk netto na poziomie 4,54 mln zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki