Outdoorzy S.A. podsumowała 2017r.
- Utworzono: czwartek, 08, marzec 2018 17:28
Spółka Outdoorzy S.A. osiągnęła ponad 137 tys. zł zysku netto w roku obrotowym 2016/2017, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 7,34 mln zł. Spółka zamierza rosnąć w bardzo wysokim tempie dzięki realizowanym działaniom rozwojowym oraz inwestycjom w technologię.
W roku obrotowym 2015/2016 zysk netto Emitenta sięgnął 49 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości blisko 5,82 mln zł. Wypracowane przez Spółkę wyniki finansowe w roku obrotowym 2016/2017 wykazały tym samym ponad 177% wzrost zysku netto oraz 26% wzrost przychodów w ujęciu rdr. Warto również zaznaczyć, że Outdoorzy S.A. zanotowała istotne zwiększenie zysku na wszystkich poziomach Rachunku Zysków i Strat. W grudniu 2016 r. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect, co w pozytywny sposób przełożyło się na jej transparentność, możliwość pozyskiwania kapitału oraz budowanie pozycji rynkowej.
Outdoorzy S.A. podąża za trendami w branży oraz oczekiwaniami rynku i konsekwentnie zmniejsza czas realizacji zamówień - w minionym roku spadek sięgnął 15%. Duże znaczenie dla poprawy wyników finansowych miała także prowadzona optymalizacja asortymentu i selekcja produktów znajdujących się w ofercie sklepu zgodnie z preferencjami klientów. Emitent kontynuuje rozwój marki własnej Totem oraz rozszerzył swoją ofertę o produkty marki NATUREHIKE, która cieszyła się dużym zainteresowaniem rynku. Spółka na podstawie przeprowadzonych analiz podjęła decyzję o zwiększeniu zamówień produktów NATUREHIKE na nadchodzący sezon. W ramach optymalizacji kosztów funkcjonowania Outdoorzy S.A. zmieniła też swoją siedzibę.
„Wejście na rynek NewConnect było przełomowym momentem w historii Spółki i z pewnością stworzyło nam możliwości kolejnych emisji akcji i łatwiejszego pozyskiwania kapitału. Rok, pomimo zmian w strukturze zatrudnienia okazał się, bardzo udanym rokiem. Obecnie sytuacja w obszarze zatrudnienie wygląda stabilnie i możemy jeszcze bardziej skoncentrować się na priorytetach i ambitnych celach na ten rok.” - podkreśla Łukasz Golonka, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.
Spółka będzie dążyła do utrzymania pozytywnego trendu wzrostu wyników finansowych oraz zwiększania zasięgu sklepu, który wynika z realizacji wszystkich założeń przyjętej strategii rozwoju. Nadchodzący rok obrotowy 2017/2018 będzie dla Emitenta jeszcze bardziej intensywny w zakresie bieżącej działalności w obszarze sprzedaży i planowanych inwestycji w rozwój, a także w technologię. Zarząd Outdoorzy S.A. chce efektywnie wykorzystać potencjał rynku e-commerce oraz swoją coraz mocniejszą pozycję rynkową w branży. Głównym celem podejmowanych działań będzie generowanie jeszcze wyższych wyników finansowych oraz zwiększanie wartości Spółki.
„Nasze cele w kwestiach sprzedaży i bieżącej działalności pozostają niezmienne. Chcemy zwiększać zasięg, uzyskiwać wyższe marże, poprawiać dobór produktów do oferty oraz jeszcze lepiej optymalizować parametry operacyjne i kosztowe. Z dodatkowych celów wyznaczonych należy również wymienić dążenie do zwiększania inwestycji w obszarze automatyzacji procesów, czyli najogólniej rzecz ujmując w IT oraz sprzęt i konsulting. W najbliższym czasie przejdziemy też na nową platformę on-line, bowiem mamy już podpisaną umowę z wykonawcą. Wyznaczone cele i możliwości ich osiągnięcia są jak najbardziej realne. Staramy się je dobierać w taki sposób, aby ryzyko ich nieosiągnięcia było jak najmniejsze.” - dodaje Łukasz Golonka.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki