Sieć Acartus skurczy się o jeden oddział
- Utworzono: czwartek, 05, wrzesień 2013 13:11
Wczorajszą sesję akcje Acartusa zamknęły na prawie 12 proc. minusie. Wieczorem Emitent poinformował o planach zamknięcia jednego ze swoich oddziałów.
Na koniec czerwca tego roku główna siedziba Acartus S.A. mieściła się w Jastrzębiu Zdroju. Oprócz tego, Spółka operowała również w Raciborzu, Cieszynie i Pszowie. To właśnie ten ostatni oddział ma zostać teraz zamknięty. Powód jest dosyć prozaiczny. Chodzi o zyskowność placówki. Władze Spółki dokonały analizy, która wykazała, że prowadzenie oddziału w Pszowie nie jest ekonomicznie uzasadnione.
To jednak nie wszystko. Emitent stwierdza w komunikacie, że drugim czynnikiem, który zaważył na takiej, a nie innej decyzji była perspektywa ewentualnego rozwoju placówki. Chodzi o zamknięcie KWK „Anna” (oddział Kompanii Węglowej S.A.), będącej największym zleceniodawcą na tamtejszym rynku oraz ogólną sytuację gospodarczą, której skutkiem było zmniejszenie liczby podmiotów gospodarczych w Pszowie. To wszystko oraz brak czynników, które wskazywałyby na możliwość zmiany niekorzystnej tendencji, spowodowało podjęcie decyzji o likwidacji oddziału w Pszowie.
Co z klientami? Zarząd podjął już rozmowy i część z nich zadeklarowała chęć przejścia do oddziału w Jastrzębiu Zdroju oraz Raciborzu. Niestety część z nich po prostu odejdzie. Finalnie jednak transakcja ma być opłacalna dla Spółki. Redukcja kosztów energii, pracy czy czynszu oraz klienci, którzy pozostaną ma mieć pozytywny wpływ na rezultaty Spółki.
Acartus to biuro rachunkowe, które świadczy usługi księgowe oraz kadrowo – płacowe. Przychody wygenerowane w drugim kwartale tego roku wyniosły niemal 700 tys. zł, w związku z czym były niemal identyczne z tymi sprzed roku. Firmie udało się także nieco poprawić rezultaty – EBITDA wzrosła z 78 do 96 tys. zł, a wynik netto wzrósł z 4,4 do 30,6 tys. zł.
Podobnie jak rok wcześniej prezentuje się zresztą także całe pierwsze półrocze. W okresie od stycznia do czerwca Spółka osiągnęła obrót na poziomie 1,4 mln zł, czyli niecałe 2 proc. mniej niż dwanaście miesięcy wcześniej. Wynik na sprzedaży wzrósł jednak z 147 do 156 tys. zł, EBITDA zanotowała zwyżkę ze 185 do 192 tys. zł, a wynik netto wzrósł z 35 do 53 tys. zł.
Spółka zanotowała wzrost zarówno zobowiązań, jak i należności krótkoterminowych. Te pierwsze zwiększyły się z 800 do 810 tys. zł, a drugie z 504 do 617 tys. zł. Taka tendencja wiąże się z „ogólną sytuacją na rynku usług”. Ta wymusza wydłużanie się realnych terminów płatności.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki